روسیا الیوم گزارش داد، این هیات با ریاست الهام احمد، رئیس کمیته اجرایی شورای سوریه دموکراتیک وارد دمشق شد تا درباره اوضاع سیاسی و نظامی با مقامات سوریه مذاکره کند. این هیات شامل ابراهیم القفطان، رئیس حزب "سوریا المستقبل" و سه مسئول دیگر است.

همزمان با انتشار گزارشات درباره آمادگی کردها برای تحویل برخی مناطق تحت سیطره خود به دولت، شورای سوریه دموکراتیک اخیرا از آمادگی خود برای مذاکرات با دمشق و بازگشایی دفاترش در بسیاری از شهرهای سوریه از جمله پایتخت خبر داد.

شورای سوریه دموکراتیک همچنین فاش کرد که هیات‌هایی در دمشق اخیرا به شمال سوریه سفر کرده و با مسئولان کرد دیدار کرده‌اند که این دیدارها مثبت بوده است. نیروهای سوریه دموکراتیک کنترل حدود ۲۷ درصد از مساحت سوریه را در دست دارند که از جمله آن میادین نفتی مهم در این کشور است.

نظام سوریه از نفوذ گسترده کردهای تحت حمایت آمریکا در شمال این کشور راضی نیست و اواخر ماه می‌گذشته بشار اسد، رئیس جمهور این کشور تهدید کرد که برای سیطره بر مناطق تحت نفوذ کردها به زور متوسل خواهد شد. به دنبال این اظهارات و تحولاتی که در پی پیشروی گسترده ارتش سوریه رخ داد شورای سوریه دموکراتیک آمادگی خود را برای ورود به مذاکرات بدون پیش‌شرط با نظام سوریه اعلام کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.