محسن هاشمی (رییس شورای شهر تهران) در جلسه هفته گذشته شورای اجتماعی کشور که در ساختمان وزارت کشور و با حضور وزیر کشور، دستیار رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی و دیگر اعضای شورای اجتماعی کشور برگزار شد، عنوان کرد که اگر برای معتادان متجاهر لباس شیک تهیه کرده و لباس برند بر تن آنها بپوشانیم، می‌توانیم آنها را تر و تمیز کنیم و حتی ریششان را بتراشیم تا آنها در سطح شهر بچرخند اما همانطور که گفتم تمیز باشند و از این طریق ظاهر تهران را حفظ کنیم.

رییس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با اظهارات خود در جلسه شورای اجتماعی و در پاسخ به این سوال که آیا این اظهارات جدی بیان شد؟ بیان داشت: این اظهارات من بین شوخی و جدی بود.

او تصریح کرد: گفته می‌شود؛ نزدیک به هشت هزار معتاد متجاهر در تهران حضور داشته و این معتادان در شهر به صورت پراکنده و در وضعیت نامساعدی قرار دارند.

هاشمی عنوان کرد: من پیشنهاد دادم که می‌توانیم آنها را نظافت کنیم، بسیاری از کشورها، کارتن‌خواب‌هایشان را تر و تمیز و جمع و جور کرده و شب‌ها در گرمخانه اسکان می‌دهند و از نظر درمانی از آنها مراقبت کنند و مانع بروز بیماری‌های واگیردار می‌شوند، نه اینکه مثل ما آنها را در کمپ‌ها زندانی کنند. صبح‌ها باید به آنها اجازه دهند گرمخانه را ترک کرده و شب‌ها به آن بازگردند.

او در پاسخ به این سوال که این موضوع باعث نمی‌شود که آنها پس از ترک گرمخانه دوباره مواد مصرف کنند؟ گفت: ما مسئول مصرف آنها نیستیم، از نظر جامعه آنها بیمار هستند.

رییس شورای شهر گفت: بسیاری از پولدارها لباس‌های برند می‌پوشند و وقتی این لباس‌ها کهنه شد، آنها را به کارگرانشان می‌دهند. در کشور آلمان لباس‌های برند کهنه را جمع کرده، شسته و آنها را در اختیار چنین افرادی قرار می‌دهند، منظور من از برند همین برندهای دست دوم بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.