سی ان بی سی گزارش داد، دیان سونک اظهار کرد: اگر به فضای نااطمینانی فعلی ادامه دهیم در طول زمان با پیامدهای جدی مواجه می شویم که یکی از آن ها کاهش سرمایه گذاری خواهد بود. تعرفه ها در کنار تقویت دلار و افزایش نرخ بهره باعث کاهش رقابت پذیری اقتصاد و تولیدکنندگان و صادرکنندگان آمریکایی خواهند شد.

وی افزود: رویکرد اقتصاد آمریکا بسیار محتاط تر شده است و این می توان نشانه ای از شکل گیری طوفان بالای سر اقتصاد آمریکا باشد. آمریکا وارد منازعات تجاری با بقیه کشورهای جهان شده است و این منازعات با چین که بزرگ ترین شریک تجاری آمریکا و دومین اقتصاد بزرگ جهان محسوب می شود شدت بیشتری گرفته است.

آمریکا بر ۳۴ میلیارد دلار از کالاهای وارداتی چین تعرفه وضع کرد که منجر به واکنش های زنجیره ای دو طرف شد. دونالد ترامپ تهدید کرده است که همه کالاهای وارداتی چینی را مشمول تعرفه مالیاتی کند. دولت ترامپ همچنین بر واردات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا نیز تعرفه وضع کرده است. خانم سونک در همین رابطه گفت: اگر این مسیر را که نمی دانیم تا کجا قرار است ادامه پیدا کند را ادامه دهیم، قطعا در سال آینده وارد رکودی مشابه رکود بزرگ سال ۲۰۰۸ خواهیم شد.

وی با مقایسه بریگزیت و خروج آمریکا از پیمان های تجاری گفت: بریگزیت برای انگلیس نتیجه‌ای جز کندتر شدن رشد اقتصادی و کاهش جذب سرمایه گذاری ها نداشته است.

ونو کرشنا، معاون مرکز تحقیقات بازار سرمایه آمریکا در بانک " بارکلی" نیز گفت: انتظار می رود تعرفه ها پیامدهای منفی گسترده ای بر اقتصاد آمریکا داشته باشد.

وی افزود شرکت های کوچک بیشترین آسیب پذیری را از جنگ تجاری متحمل خواهند شد، چرا که بیشتر از نوسان در صادرات و واردات تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.