رویترز گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پستی در توئیتر خود نوشت: توئیتر مخفیانه اقدام به مقابله با صفحات کاربری جمهوری خواهان برجسته می‌کند و این خوب نیست. ما این اقدام تبعیض آمیز و غیرقانونی را فورا بررسی خواهیم کرد.

به گفته ترامپ، این اقدام‌ها شامل محدود کردن نشان دادن صفحه یک کاربر در نتایج جستجوهای اینترنتی به ویژه در بخش جعبه جستجوی توئیتر است.

روز چهارشنبه یک رسانه آمریکایی گزارش کرد که توئیتر صفحات متعلق به رونا مک دنیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان آمریکا و جمهوری خواهان دیگر شامل سخنگوی دونالد ترامپ، جونیور پسر رئیس جمهور آمریکا را مخفیانه مسدود می‌کند.

مک دنیل در توئیتر نوشت این مسئله که شرکت‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی یک سری نقطه نظرها را سرکوب می‌کنند. باید مایه نگرانی هر آمریکایی باشد. توئیتر یک پاسخ عمومی از بابت اتفاقاتی که واقعا می‌افتد بدهکار است.

توئیتر هنوز درباره این موضع ترامپ اظهارنظر نکرده اما یک سخنگوی توئیتر صرفا گفت که این شبکه اجتماعی هرگز «مخفیانه حسابی را مسدود نمی‌کند».

او گفت: ما اطلاع داریم که برخی حساب‌های کاربری در جعبه جستجوی ما و در بخش صفحات محبوب به صورت خودکار ظاهر نمی‌شوند و ما به دنبال رسیدگی به این مسئله هستیم.

توئیتر گفت: این تکنولوژی بر اساس رفتار کاربر است نه دیدگاه‌های سیاسی او.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.