گلف نیوز گزارش داد، این نتایج رسمی نشان می‌دهد که عمران خان در انتخابات پاکستان پیروز شده اما هنوز باید برای تشکیل یک دولت ائتلافی به سراغ احزاب هم پیمان برود. همچنین در این انتخابات پارلمانی پاکستان که چهارشنبه گذشته برگزار شد، حزب مسلم لیگ پاکستان تحت رهبری شهباز شریف که نزدیک‌ترین رغیب حزب عمران خوان بود توانست ۶۳ کرسی به دست بیاورد.

این حزب در اصل متعلق به نواز شریف نخست وزیر سابق پاکستان است که اکنون به زندان افتاده. او اظهاراتی نتایج این انتخابات را رد کرده و مدعی وقوع تقلب و دستکاری در انتخابات رخ داده است.

عمران خان روز پنجشنبه به اعلام پیروزی در انتخابات پرداخته و آن را شفاف‌ترین انتخابات تاریخ پاکستان دانست و وقوع هرگونه تقلب در آن را رد کرد. در جایگاه سوم این انتخابات نیز حزب مردم پاکستان با ۴۳ کرسی قرار گرفت و نتایج رقابت بر سر دیگر کرسی‌ها نیز هنوز مشخص نشده است.

عمران خان در یک سخنرانی برای اعلام پیروزی خود از خانه‌اش در شهر اسلام آباد متعهد به حراست از منافع مردم پاکستان شد و گفت که به توده مردم تعلق دارند.

او متعهد شد که سیاست‌هایش را در جهت حمایت از مردم و نه برگزیدگان پیاده کند.

بر اساس آخرین نتایج مربوط به شمارش آرا حزب تحریک انصاف عمران خوان ۱۱۸ کرسی به دست‌ آورده اما برای آنکه اکثریت را به دست بیاورد نیازمند ۱۷۲ کرسی از مجموع ۳۴۲ کرسی مجلس شورای ملی پاکستان است. در این مجلس ۷۰ کرسی اختصاصی شامل ۶۰ کرسی برای زنان و ۱۰ کرسی برای اقلیت‌ها بوده .

او با کمک احزاب مستقل و کوچک اکنون به راحتی می‌تواند دولت بعدی را تشکیل دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.