سومریه نیوز گزارش داد، عبدالمهدی کربلائی، نماینده آیت‌الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا خواستار تسریع در تشکیل دولت بر پایه اصول صحیح، اجرای برنامه‌های قاطع برای انتخاب کابینه و تعیین پست‌های کلیدی شد.

وی افزود، اگر دولت از تعهدات خود شانه خالی کرده و پارلمان و قوه قضائیه تعطیل شوند، تنها راه پیش روی مردم تغییر روش‌های اعتراضات صلح‌آمیز برای تحقق درخواست‌های خود خواهد بود و در آن صورت اوضاع متفاوت‌تر از امروز خواهد شد.

کربلائی ادامه داد، امیدوار است که عقل و منطق در میان کسانی که مسؤولیت را برعهده گرفته‌اند، غالب بوده و پیش از فوت وقت به اصلاح امور بپردازند.

وی همچنین در این خطبه گفت: به مردم اعلام کردیم که نتایج انتخابات هرچه که شد، اصلاح و تغییرات برای بهتر شدن که درخواست همه مردم و نیاز مبرم کشور است تنها به دست شما محقق می‌شود و اگر درست عمل نکنید این امر و به ویژه انتخاب فردی صالح و حریص به منافع عالی حاصل نخواهد شد.

کربلائی افزود، مرجعیت خواستار این است که قانون انتخابات ناظر بر آرا باشد و کمیساریای عالی انتخابات مستقل عمل کند. وی گفت، عدم اعمال این دو شرط موجب می‌شود اکثر شهروندان از این روند اجتناب کنند.

کربلائی افزود، انجام اصلاحات ضرورت دارد و اگر درخواست‌های مردم کمرنگ شود در زمانی دیگر این درخواست‌ها بازخواهند گشت.

وی ادامه داد، پس از گذشت هفته‌ها از اعتراضات مردمی و درگیری میان آنها و نیروهای امنیتی که منجر به کشته و زخمی شدن اشخاص شد، انجام دو مرحله ضرورت دارد: مرحله اول اینکه دولت کنونی فورا درخواست‌های تظاهرکنندگان را محقق کند و مرحله دوم این است که دولت آتی در سریع‌ترین زمان ممکن و با اصول صحیح تشکیل‌ شود و نخست وزیر مسؤولیت را بر عهده گرفته و در مبارزه با فساد قاطعانه عمل کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.