«میشل عون» امروز (جمعه) در دیدار با «پرنیل کاردل» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در امور لبنان خواستار همراهی این سازمان با طرح روسیه درباره بازگشت آوارگان سوری به کشورشان شد.

عون با استقبال از طرح روسیه، از سازمان ملل خواست تا برای جلوگیری از رنج آوارگان بویژه کسانی که در لبنان حضور دارند، از این طرح حمایت کند.

روسیه به تازگی طرحی را درباره بازگشت آوارگان سوری از کشورهای مختلف که تعدادشان حدود هفت میلیون برآورد می شود، ارائه کرده است.

فرستاده ویژه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه دیروز (پنجشنبه) در دیدار با مقام های لبنانی، جزییات این طرح را به اطلاع آنها رساند. 

بیش از یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان حضور دارند.

رئیس جمهوری لبنان از تشکیل کمیته هماهنگی با روسیه برای اجرای این طرح و فراهم کردن مکانیسم اجرایی آن خبر داد.

گفته می شود طرح روسیه برای بازگشت آوارگان سوری پس از دیدار اخیر رئیسان جمهوری روسیه و آمریکا در هلسینکی فنلاند و توافق آنها بر سر ضرورت حل و فصل بحران سوریه تدوین شده است.

عون در بخش دیگر سخنانش در دیدار با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل، بار دیگر تمایل کشورش برای تمدید حضور نیروهای ویژه سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفیل) برای یک دوره دیگر بدون تغییر در برنامه ها و تعداد آنها را اعلام کرد.

کاردل نیز در این دیدار استقبال شورای امنیت سازمان ملل از برگزاری انتخابات پارلمانی اخیر در لبنان و حمایت از سرعت بخشیدن در تشکیل دولت جدید را یادآور شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.