فرستاده ویژه دولت چین در امور سوریه در دمشق، پایتخت این کشور بر حفظ حاکمیت و یکپارچگی سوریه تاکید کرد.

شی شیائویان Xie Xiaoyan در کنفرانسی خبری در دمشق بر مخالفت پکن با هر گونه تقسیم سوریه تاکید کرد و راه حل سیاسی را برای بحرانی خواستار شد که از هفت سال قبل این کشور را درگیر کرده است.

وی گفت:‌ « ما همواره از حفظ حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی سوریه دفاع می کنیم ». وی با اشاره به اینکه ادامه بحران در سوریه به بحران انسانی جدی منجر شده است خاطر نشان کرد جامعه بین المللی باید برای کمک به سوریه بیشتر تلاش کند.

فرستاده ویژه چین در امور سوریه اعلام کرد این بحران خسارت های زیادی به سوریه و مردم این کشور وارد کرده است و جامعه بین الملل باید به سوریه کمک کند تا بتواند این بحران جدی را پشت سر بگذارد.

شی شیائویان بر آمادگی چین برای همکاری با جامعه بین المللی در روند بازسازی سوریه تاکید کرد. چین ماه مه برنامه ای را برای آموزش مقامات، کارفرمایان و روشنفکران سوریه در زمینه باز سازی برگزار کرد. به گفته وی، مسئولیت بازسازی که لازمه آن تلاش های مشترک جامعه بین المللی است باید به عنوان طرح جامع هماهنگ با توسعه اقتصادی، پیشرفت های اجتماعی و آشتی واقعی تلقی شود.

وی گفت:‌ « ما توجه ویژه به روند بازسازی بعد از جنگ داریم و شرکت های چینی را به مشارکت در این زمینه ترغیب می کنیم ». این مقام چینی به علاوه حملات تروریستی ( تروریست های وهابی صهیونیستی ) داعش در شهر سویداء در جنوب غرب سوریه را محکوم کرد. در این حمله ۲۱۵ نفر کشته و ۱۸۰ نفر زخمی شدند.وی همچنین بر ضرورت وحدت برای مقابله با تروریسم تاکید کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.