استفان دوجاریک سخنگوی آنتونیو گوترش بعدازظهر جمعه در جمع خبرنگاران این بیانیه را قرائت کرد و افزود: دبیرکل سازمان ملل به مردم پاکستان به دلیل برگزاری انتخابات ۲۵ ژوئیه تبریک می گوید.

وی به نقل از دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: با تمرین حق اساسی آنها در رای دادن، مردم پاکستان بار دیگر تعهد خود را برای یک پاکستان دمکراتیک تایید کرده اند.

سخنگوی گوترش اضافه کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد، کمیسیون انتخابات پاکستان را به خاطر برگزاری این انتخابات و توجه به طرح های مثبت مربوط به آموزش و تلاش برای افزایش حضور زنان، افراد معلول و دیگر محرومان و همچنین حضور رای اولی ها در روند انتخابات تحسین می کند.

دوجاریک با بیان اینکه سازمان ملل متعهد می شود حمایت خود را از کمیسیون انتخابات ادامه دهد، خاطرنشان کرد: دبیرکل سازمان ملل منتظر شکل گیری دولت جدید است و آرزو می کند این اقدام در فراهم ساختن ثبات، دمکراسی و آینده ای خوب برای مردم پاکستان موفق باشد.

 کمیسیون انتخابات پاکستان روز جمعه در اطلاعیه ای اعلام کرد که حزب عمران خان با کسب ۱۱۵ کرسی از مجموع ۲۷۰ کرسی مجلس ملی، برنده اصلی این انتخابات است.

بر اساس این اطلاعیه، تکلیف ۱۶۰ کرسی از مجموع ۲۷۲ کرسی مجلس ملی پاکستان مشخص شده است، البته انتخابات دو کرسی باقیمانده این مجلس که کاندیداهای آن به دلیل انجام اقدامات تروریستی، ترور شدند نیز متعاقبا برگزار می شود.

بر اساس اطلاعیه کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان، حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف (PML-N) به عنوان رقیب اصلی حزب «تحریک انصاف» نیز تاکنون ۶۲ و حزب مردم پاکستان (PPP) به عنوان حزب چپ‌میانه نیز تاکنون ۴۳ کرسی این مجلس را از آن خود کرده اند.

احزاب مستقل نیز تاکنون ۱۲ کرسی مجلس ملی پاکستان را کسب کرده اند و حزب موتلفه مجلس متحده عمل (MMA) توانسته ۱۲ کرسی، حزب جنبش متحده قومی ۶ و حزب مسلم لیگ قائد نیز ۵ کرسی را به دست آورد.

بر اساس اطلاعیه کمیسیون نظارت بر انتخابات پاکستان، حزب &#۳۹;ائتلاف بزرگ دموکراتیک (GDA) دو کرسی، حزب ملی بلوچستان (BNP)، حزب مسلم لیگ عوامی به رهبری شیخ رشید و حزب ملی عوامی بلوچستان (ANP) نیز هر کدام یک کرسی این مجلس را از آن خود کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.