روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی جدید، میزان نفوذ بالای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در قلب فرانسه و استفاده صهیونیست‌ها از این نفوذ برای انجام عملیات تروریستی را فاش کرده است.

در ابتدای این گزارش، یک منبع اطلاعاتی به شرط عدم افشای نام گفته که «پاریس به زمین بازی موساد بدل شده؛ آنها با رویه ای تهاجمی، در اینجا کار خودشان را پیش می‌برند.»

این منبع اطلاعاتی در توصیف میزان باز بودن دست عوامل موساد برای کار در پاریس گفته: «توانایی ما برای واکنش نشان دادن به اقدامات آنها، محدود است. آنها (به محض روبرو شدن با واکنش سرویس اطلاعاتی فرانسه) به استفاده از پتانسیل دیپلماتیک روی می‌آورند و حتی برای شکایت به سمت دفتر رئیس‌جمهور فرانسه می‌روند. فرانسه نمی‌تواند برخی از یهودیان (ساکن پاریس) را از ارائه خدمات پشتیبانی و لوجستیک (به موساد) منع کند. دست‌های فرانسه بسته است. ما مشترکات زیادی با اسرائیل داریم.»

یکی از موارد استفاده موساد از «زمین ‌بازی» پاریس برای پیشبرد عملیات خود، ترور «محمود المبحوح» از فرماندهان حماس در زمستان سال 1388 در دوبی بود؛ این عملیات با استفاده از تلفن‌های کدگذاری‌شده و رایانه‌های مجهز مستقر در محله «برکی» پاریس انجام شد.

تیم ترور موساد، در این عملیات از پاسپورت جعلی 5 کشور متحد رژیم صهیونیستی استفاده کردند؛ انگلیسی‌ها به استفاده از 13 پاسپورت انگلیسی واکنش تندی نشان دادند و یک دیپلمات صهیونیست را از لندن اخراج کردند.

اتریش هم که قرار بود در سازمان ملل به طرح تحقیق در خصوص جنایات رژیم صهیوینستی در غزه رأی منفی بدهد، در واکنش به این کار صهیونیست‌ها، به طرح مزبور رأی ممتنع دادند و یک مأمور اطلاعاتی مستقر در سفارت رژیم صهیونیستی در وین را اخراج کردند.

فرستادگان دولت فرانسه حتی 2 بار در قدس شریف با مقامات رژیم صهیونیستی ملاقات کرده و به آنها یادآور شدند که «خط تحمل» فرانسه را رد کرده‌اند.

حالا اما لوموند دریافته که میزان استفاده از داشته‌های فرانسوی‌ها در ترور المبحوح، فراتر از بکارگیری چند پاسپورت جعلی بوده است.

صهیونیست‌ها از اتاق عملیات موساد در محله برکی، علاوه بر راهبری عملیات ترور المبحوح در دوبی، در یک نوبت برای شنود نشست شورای اروپا در بروکسل و در یک نوبت، برای جاسوسی از کارهای شرکت امنیتی فرانسوی «بلاک کیوب» استفاده کرده‌اند.

حتی در یک مورد در سال 2010، موساد با استفاده از دسترسی گسترده خود در پاریس، سعی کرده که یک افسر اطلاعاتی فرانسه را به خدمت خود درآورد و از او به عنوان یک مأمور دوجانبه، استفاده کند؛ این مورد البته برای دولت فرانسه آشکار و به اخراج یکی از کارمندان سفارت رژیم صیهونیستی در پاریس منجر شد.

سابقه باز بودن دست موساد برای جولان دادن در پاریس البته به سال‌های دور بازمی‌گردد.

در سال 1351 یک افسر موساد با پوشش یک خبرنگار ایتالیایی، با «محمود همشری» از اعضای بلندپایه فتح تماس گرفت و با استفاده از همین پوشش، بمبی را در آپارتمان وی کار گذاشت. این خبرنگار قلابی سپس به آپارتمان همشری تلفن زد و پس از اطمینان از حضور این فرمانده فلسطینی در آپارتمانش، یک سیگنال رادیویی برای بمب درون آپارتمان فرستاد و با انفجار بمب، محمود همشری به شدت زمی شد.

وی در بیمارستان به شهادت رسید ولی پیش از شهادت توانست جریان را برای بازپرس‌های فرانسوی بازگو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.