نووستی گزارش داد، «عبدالحفیظ نوفل» سفیر فلسطین در مسکو، اعلام کرد کشورش هرگز وساطت ایالات متحده در حل منازعه فلسطین و اسرائیلی‌ها را قبول نمی‌کند مگر این‌که روسیه در این مذاکرات به عنوان یک میانجیگر دیگر مشارکت کند.

رسانه‌های عبری‌زبان پیشتر گزارش داده بودند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل پیشنهاد روسیه مبنی بر انجام نشست میان او و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، را رد کرده است. به نوشته این منابع، نتانیاهو ترجیح می‌دهد به طرح صلحِ پیشنهادی آمریکا فرصت اجرا شدن داده شود.

نوفل بر مخالفت فلسطین با طرح آمریکا و میانجیگری واشنگتن تأکید و گفت که کشورش آماده آغاز مذاکرات با اسرائیل است ولی طرف فلسطینی اصرار می‌کند که این مذاکرات تحت نظارت کمیته چهارگانه بین‌المللی یا با وساطت مشترک روسیه و آمریکا برگزار شود.

نتانیاهو بارها اعلام کرده است که وساطت آمریکا در حل منازعه با فلسطینیان جایگزینی ندارد و آماده تعامل با طرح‌های «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا است که از زمان آغاز ریاست‌جمهوری‌اش بر بازگرداندن اسرائیلی‌ها و فلسطینیان به پای میز مذاکرات تأکید کرده است.

تشکیلات خودگردان وساطت آمریکا را بعد از تصمیم ترامپ در ماه دسامبر گذشته مبنی بر معرفی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، رد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.