النشره گزارش داد، شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد،‌ در حال حاضر گزارش‌های سطح بالایی میان سازمان ملل، مصر، اسرائیل، تشکیلات خودگردان و حماس درباره طرح سیاسی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در نشست اخیر کابینه امنیتی مطرح کرد در جریان است.

این شبکه عبری زبان به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی که در این مذاکرات شرکت داشت، اعلام کرد: مصر و سازمان ملل در حال حاضر همه طرف‌ها را برای دستیابی به توافقی درباره غزه تحت فشارهای شدیدی گذاشته‌اند و این طرح "بی‌سابقه" می‌باشد اما هنوز زود است که بگوییم آیا این طرح موفقیت آمیز خواهد بود و یا شکست خواهد خورد.

همچنین یکی از وزرای حاضر در این نشست در گفت‌وگو با شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل مدعی شد: اسرائیل آماده "تقویت و حمایت" از هرگونه اقدام انسانی در نوار غزه است و در حال حاضر فرصتی برای پیشرفت کارها در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

این منبع افزود: مسئولان اسرائیلی درباره حمایت از اینگونه "اقدامات انسانی" به توافق اولیه رسیده‌اند و پیش‌بینی می‌شود نتانیاهو جزئیات طرح یاد شده را جهت تصویب به کابینه ارائه کند.

همچنین یک وزیر اسرائیلی دیگر گفت: توپ در زمین تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس درباره غزه است و ما می‌خواهیم ببینیم که آیا محمود عباس،‌ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای لغو تحریم‌های غزه و بازگشت به مدیریت این منطقه آماده است و یا حماس برای توقف "خشونت‌ها" آماده است یا نه.

منبع یاد شده افزود: هرگونه طرحی در نوار غزه باید تحت مدیریت تشکیلات خودگردان و به شرط توقف "خشونت‌ها از سوی حماس" باشد. ما نمی‌خواهیم کسی ما را فریب دهد.

طبق گزارش شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل طرح سیاسی یاد شده ضامن بازگشت تشکیلات خودگردان فلسطین به نوار غزه و دستیابی به توافقی برای آتش‌بس کامل در این منطقه است.

رژیم صهیونیستی از اواسط سال ۲۰۱۷ پس از کنترل حماس بر نوار غزه این منطقه را به محاصره درآورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.