روسیا الیوم گزارش داد، عبدالله حلاق، جانشین نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد، در آینده‌ای نه چندان دور همه نیروهای نظامی متجاوز مجبور به خروج از خاک این کشور خواهند شد.

حلاق در نشست شورای امنیت پیرامون وضعیت انسانی در سوریه گفت، ارتش این کشور و هم‌پیمانان آن به آزادسازی مناطق تحت کنترل گروه‌های تروریستی ادامه می‌دهند.

این مقام مسؤول سوری نسبت به عدم واکنش گروهی از سوی شورای امنیت در قبال قتل عامی که دو روز پیش داعش در شهر سویدا مرتکب شد، ابراز تعجب کرد، در حالی که در این قتل‌عام بیش از ۲۵۰ تن کشته شدند.

گروه تروریستی داعش روز چهارشنبه با چهار عامل انتحاری در شهر سویدا دست به عملیات تروریستی زد و روستاهای حومه این شهر را نیز هدف قرار داد که در جریان این انفجارها ۲۵۰ تن کشته و نزدیک به ۲۰۰ تن نیز زخمی شدند.

از سوی دیگر، حلاق گفت، دولت سوریه خواهان همکاری و هماهنگی با سازمان ملل و شرکای انسانی آن براساس اصول موجود در قطعنامه مربوط به هماهنگی و تحکیم اقدامات انسانی مجمع عمومی سازمان ملل است، این قطعنامه بر احترام به تمامیت ارضی کشورها، ‌استقلال آنها، نقش کشور مربوطه در نظارت بر توزیع کمک‌های انسانی در داخل کشور خود، احترام به اصول بی‌طرفی،‌ شفافیت و عدم سیاسی‌کاری تاکید دارد.

وی تصریح کرد، تحریم‌های اقتصادی یکجانبه علیه سوریه از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا در حال حاضر بزرگترین مانع بر سر راه تامین نیازهای اساسی سوریه و حمایت از وضعیت انسانی و معیشتی در این کشور است.

حلاق ادامه داد، گزارش اخیر گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل بر خطرناک بودن ادامه تاثیر این تدابیر و تحریم‌های اقتصادی بر بخش‌های حقوق بشری سوریه به ویژه در زمینه بهداشت، آموزش، انرژی، برق و آب تاکید داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.