صدر در ادامه توئیت خود نوشت: در ابتدا فساد، سپس ظلم و سرکوب، استفاده از گاز اشک آور، ضرب و جرح معترضان، کشته و زخمی شدن آنها و زندانیانی که دربند بی عدالتی هستند.

وی خطاب به رهبران گروه های سیاسی و مسئولان عراقی افزود: سیاستمداران و رهبران، آیا گمان می کنید با علی (ع) و حسین (ع) محشور می شوید؟ آگاه باشید که نه علی (ع )و نه حسین (ع)، شما را (در روز قیامت) شفاعت نخواهند کرد.

صدر به مقام های عراقی گفت: حکومت را اصلاح کنید، چرا که صدای ملت شنیده می شود. مظلومی که از شدت گرما ناله سر می دهد و از فقر فریاد برمی آورد.

اظهارات صدر پس از آن صورت می گیرد که 'شیخ مهدی کربلایی' نماینده مرجعیت عالیقدر عراق در خطبه های روز جمعه شهر کربلا با قرائت بیانیه مرجعیت، ضمن حمایت از خواسته های مردم معترض بشدت از خشونت های بوجود آمده علیه معترضان و نیروهای امنیتی انتقاد کرد.

تظاهرات اعتراضی مردم عراق علیه فساد دولتی و ضعف خدمات عمومی بویژه خاموشی های طولانی مدت برق، کمبود آب، مشکل اشتغال از اواسط تیرماه ابتدا در شهر بصره درجنوب عراق آغاز و بسرعت به سایر استان های این کشور و از جمله بغداد کشیده شد.

این اعتراضات که به مدت دو هفته ادامه داشت و در برخی مواقع به درگیری و خشونت هایی نیز انجامید و در جر یان آن دو تن کشته و ده ها تن زخمی شدند، اواسط هفته جاری بطور موقت متوقف و امروز (جمعه) از سرگرفته شد.

گزارش ایرنا از بغداد و شهرهای بصره، نجف، ذی قار، ناصریه، دیاله و میسان حاکی است، تظاهرکنندگان با حضور در خیابان ها و سردادن شعارهای مختلف، اقدام سریع دولت مرکزی و مسوولان محلی (شوراهای استانی) در رفع مشکلات و تامین نیازهای ضروری را خواستار شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.