رویترز گزارش داد، «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا با اشاره به دیدار روسای جمهوری ایالات متحده و روسیه در هلسینکی فنلاند گفت: به موجب این دیدار هیچ تغییری در سیاست های آمریکا ایجاد نشده است.

ماتیس در ادامه گفت: من بلافاصله بعد از نشست هلسینکی در این رابطه هم با رئیس ستاد مشترک آمریکا و هم با مشاور امنیت ملی صحبت کردم و هر دوی آنها با اطمینان اعلام کردند که هیچ تغییری در سیاست های آمریکا ایجاد نشده است.

روسای جمهوری آمریکا و روسیه در تاریخ ۲۵ تیر ماه سال جاری در هلسینکی دیدار کردند اما قانونگذاران آمریکایی انتقادات گسترده ای را متوجه ترامپ کرده و این دیدار را شرم آور خواندند. برای مثال، سناتور «جان مک‌ کین» از حزب جمهوریخواه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «کنفرانس خبری هلسینکی در نوع خود یکی از بی‌شرمانه‌ترین حضورهای یک رئیس‌ جمهوری آمریکا بود که به یاد داریم.

خامی،‌ خودمحوری و ابراز همبستگی بیجا و همدلی او با خودکامگان قابل محاسبه نیست. نشست هلسینکی یک اشتباه اسفبار بود. هیچ رئیس‌جمهور دیگری تاکنون خود را این چنین ذلیلانه در برابر یک زور گو، خوار و خفیف نکرده بود».

«نانسی پلوسی» رهبر دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا نیز گفت‌: «ضعف رئیس جمهوری ترامپ در برابر پوتین شرم‌آور بود و ثابت می‌کند که روس‌ها برگ برنده ای شخصی، مالی یا سیاسی علیه رئیس جمهوری ما دارند».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.