فاطمه ذوالقدر نماینده تهران در مجلس درباره قانون منع بکارگیری بازنشستگان می گوید: در قانون، هیچ استثنایی برای شخص شهردار تهران ذکر نشده. اینکه عنوان شده شهردار تهران در سطح وزاست هم چنین چیزی نیست؛ اگر این طور باشد همه شهرداران چنین خواهند بود. همان طور که گفته شد فقط مجوز رهبری، می تواند ایشان را مستثنی کند.

ذوالقدر در گفت و گو با خبرنگار «انتخاب»، درباره این موضوع که آیا قانون منع بکارگیری بازنشستگان شامل نهادهایی مانند مجمع تشخیص، صداوسیما و کمیته امداد نیز می شود یا صرفا دستگاه های دولتی را در بر می گیرد؟، گفت: پست هایی که خروجی نظر رهبری هستند، از این قانون جدا شده؛ یعنی سمت هایی که با اجازه رهبر هستند و آنهایی که خود ایشان انتخاب می کنند، مانند رییس صداوسیما از قانون استثناء شده اند.

[در قانون «منع بکارگیری بازنشستگان» هیچ استثنایی برای «شهردار تهران» ذکر نشده / اینکه عنوان شده شهردار تهران در سطح وزراست، صحت ندارد / وزارت کشور باید شهرداران را ملزم به رعایت این قانون کند / فقط مجوز رهبری، می تواند فرد را مستثنی کند]

او درباره وضعیت محمدعلی افشانی شهردار تهران نیز گفت: این قانون هیچ استثنایی برای شهرداران و استانداران قائل نشده است.

این نماینده اصلاح طلب مجلس افزود: شهرداری ها زیر نظر وزارت کشور هستند و این وزارتخانه مرجعی است که باید قانون را ابلاغ کرده و هم استانداران و هم شهرداران را ملزم به رعایت قانون کند.

او تاکید کرد: در قانون، هیچ استثنایی برای شخص شهردار تهران ذکر نشده. اینکه عنوان شده شهردار تهران در سطح وزاست هم چنین چیزی نیست؛ اگر این طور باشد همه شهرداران چنین خواهند بود. همان طور که گفته شد فقط مجوز رهبری، می تواند ایشان را مستثنی کند.

ذوالقدر درباره مستثنی شدن برخی جانبازان در قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز گفت: قانونی که گذاشتیم جانبازان بالای ۵۰ درصد را مستثنی می کند. این، مسئله حساسی است و باید کنترل شود که ایجاد رانت نشود. به طور مثال، کسی نرود سابقه ای رو کند و خود را جانباز بالای ۵۰ درصد معرفی کند. البته اخیرا بنیاد شهید سخت گیری بیشتری می کند و زیر بار چنین موضوعاتی نمی رود. اما به هر حال باید مواظب بود که چنین رانتی ایجاد نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.