اشکان دژاگه این روز‌ها در برلین است. بیشتر زمانش را در رستورانش می‎‌گذراند. این رستوران به نوعی پاتوق شده است. اشکان سال گذشته همراه برادرش این رستوران را افتتاح کرد. آن‌ها علاوه بر سرو غذا، قلیان هم به مشتریان خود می‌دهند. گهگاه ایرانی‌ها به آن‌جا سر می‌زنند و اگر خوش‌شانس باشند، می‌توانند اشکان دژاگه را ببینند. او این روز‌ها با مرسدس بنز گرانقیمت خود، گهگاه به رستورانش می‌آید و این بهانه‌ای برای ایرانی‌هاست تا با او حرف بزنند و عکس بگیرند. اشکان این روز‌ها کمتر از هر زمان دیگری در رسانه‌هاست. او بعد از مدت‌ها سکوتش را می‌شکند و درباره مسائل مهمی حرف می‌زند.

اشکان ابتدا درباره حضورت در روسیه برایمان بگو. تجربه‌ای که داشتی... 
تجربه خیلی خوبی بود. از حضور در روسیه لذت بردم، همین‌طور از امکاناتی که در این کشور وجود داشت. تیم ملی هم بازی‌های خوبی انجام داد.

شایعه شده تو دیگر در تیم ملی نخواهی بود و خداحافظی کرده‌ای. تو به همراه پژمان و مسعود شجاعی. این خبر‌ها چقدر صحت دارد؟
نه این‌ها شایعه است. من از تیم ملی خداحافظی نمی‌کنم و ان‌شا‌ءالله در جام ملت‌های آسیا هم حضور خواهم داشت. این شایعات درباره منتظری و مسعود شجاعی هم صحت ندارد. آن‌ها هم در تیم ملی حضور دارند و این اخبار درست نیست.

سردار آزمون اخیراً از تیم ملی خداحافظی کرده است. فکر می‌کنی او دوباره به تیم ملی بازگردد؟
بله، من فکر می‌کنم سردار به تیم ملی برمی‌گردد و دوباره پیراهن ایران را به تن می‌کند. کارلوس کی‌روش هم می‌خواهد تلاش کند تا سردار را به تیم ملی برگرداند. به همین خاطر فکر نمی‌کنم خداحافظی او زیاد طول بکشد.

اشکان فکر می‌کنی تیم ملی در جام ملت‌های امارات موفق باشد؟
ما می‌خواهیم در این مسابقات قهرمان شویم البته اگر داوران برای ما مشکلی ایجاد نکنند. در جام ملت‌های قبلی و در بازی با عراق دیدید که داور چه اشتباهی کرد؟ معمولاً اشتباهات داوری به ضرر ماست. دیدید که در جام جهانی برزیل هم داور چگونه پنالتی صددر‌صد روی من را نگرفت. در این جام جهانی هم کریس رونالدو باید قطعاً جلوی تیم ملی اخراج می‌شد. قطعاً جام ملت‌ها سخت خواهد بود. ما باید به خاطر داشته باشیم همیشه بازی با تیم‌های عربی شرایط خاص خودش را دارد و سخت است. یکسری چیز‌ها هم هست که بسیار مهم است؛ اینکه مصدوم نداشته باشیم، بتوانیم با شرایط آب و هوایی کنار بیاییم...، اما چیزی که هست، همیشه بازیکنان با قلب‌شان برای تیم ملی بازی می‌کنند.

دوست داریم بدانیم تو به چه تیمی ملحق می‌شوی؟ نام تیم بعدی‌ات چیست؟
راستش من الان بیشتر روی تیم ملی فوکوس کرده‌ام و به بازی‌های جام ملت‌ها فکر می‌کنم.

اشکان، چرا باشگاه‌های بزرگ به دنبال بازیکنان ایرانی نمی‌روند؟ مثلاً سعید عزت‌اللهی در روسیه خوب بود یا مهدی طارمی. اکثر بچه‌ها عالی بازی کردند ولی چرا مشتریان بزرگی ندارند؟
من فکر می‌کنم بزرگترین مشکل پاسپورت است. یکسری سختی‌ها و مشکلات وجود دارد به همین خاطر باشگاه‌های بزرگ ترجیح می‌دهند خود را درگیر چنین مسائلی نکنند وگرنه ما بازیکنان خوبی داریم.

سؤال آخر درباره رقیب اصلی ما در جام ملت‌هاست.
به نظر من تیم ملی ژاپن سخت‌ترین و خطرناک‌ترین دشمن ما در امارات است ولی امیدوارم بتوانیم در نهایت قهرمان این رقابت‌ها شویم، چون تیم خیلی خوبی داریم و این بچه‌ها استحقاقش را دارند که بتوانند به قهرمانی مسابقات برسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.