یعقوب دوجی امروز  اظهار کرد: کشتی‌های ترال که در محدوده مشخص بالای ۱۲ تا ۲۰ مایل ماهی های غیر ماکول را صید می‌کنند، با پرچم جمهوری اسلامی ایران و با مجوز قانونی از سازمان شیلات ایران همچون سایر کشورهای همسایه از این ذخایر صید می‌کنند و هیچ کشتی خارجی و چینی در آبهای سرزمینی صید نمی‌کنند و تمام شایعات حضور کشتی‌های چینی تکذیب می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی صیادان کشور افزود: کشتی‌هایی که در آبهای استان هرمزگان و دریای عمان و اقیانوس هند صید می‌کنند، ایرانی بوده و داری مجوز قانونی هستند.

وی اضافه کرد: این کشتی‌ها برای شرکت‌های پیمانکاری ایرانی فعالیت می‌کنند و اگر این کشتی‌ها در این محدوده صید نکنند، کشتی‌های سایر کشورها صید خواهند کرد و از ذخایر استفاده می‌کنند.

دوجی تأکید کرد: تمام این کشتی‌ها دارای ردیاب ماهواره‌ای هستند، از مرکز کنترل ردیابی می‌شوند، این مرکز کنترل در سازمان شیلات و اداره‌کل شیلات چابهار نصب است و در صورت مشاهده تخلف که خارج محدوده صید کنند، با آنها برخورد می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی صیادان کشور بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران به کشتی‌های نظامی سایر کشورها اجازه ورود به آبهای داخلی نمی‌دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.