رسیدگی به این پرونده از ۲۸بهمن پارسال به‌دنبال دستبرد دزدان مسلح به یک صرافی در خیابان فردوسی شروع شد.دزدان با شلیک به مرد صراف حدود ۶۵ میلیون تومان، دلار و یورو را به سرقت بردند.

آنها پس از سرقت، خودروی مسروقه‌ای را که زیر پایشان بود رها کردند و با اتوبوس به زادگاهشان گریختند.متهمان پس از یک هفته با تلاش تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایتخت دستگیر شدند.

این دو متهم که پسرعمه، پسردایی هستند صبح دیروز با اتهام سرقت مسلحانه از زندان به شعبه دوم دادگاه کیفری به ریاست قاضی محسن زالی وبا حضور یک مستشار انتقال یافتند و پای میز محاکمه ایستادند.

متهم ردیف اول به دستور رئیس دادگاه در جایگاه قرار گرفت. این متهم درباره طراحی سناریوی سرقت گفت: فیلم‌های پلیسی می‌دیدیم. این باعث شد که از شهرستان به تهران بیاییم.چند روز قبل از اینکه به تهران بیاییم یک اسلحه را به قیمت چهار میلیون تومان خریدیم اما چون پول نداشتیم قرار شد که بعد پولش را پرداخت کنیم. در اولین فرصت یک پراید دزدیدیم و به صرافی رفتیم.زمانی که صاحب صرافی به سمتم آمد از ترس شلیک کردم. بعد‌ از سرقت، دلارها را در یک صرافی در خرم آباد به پول تبدیل کردیم. دست به پول‌ها نزدیم چون می‌ترسیدیم لو برویم .

فرزاد دیگر متهم پرونده درباره انگیزه سرقت گفت: به خاطر بیکاری و بی‌پولی بود که به فکر سرقت افتادیم.ما حتی سابقه کیفری هم نداریم قرار بود چند روز بعد از سرقت ازدواج کنم اما خیلی زود غافلگیر ودستگیر شدیم.ما اشتباه کردیم وتقاضای عفو و بخشش داریم.قضات پس از شنیدن اظهارات دو متهم پرونده وارد شور شده وبزودی حکمشان را صادر خواهند کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.