اسپوتنیک گزارش داد، روز جمعه یک هواپیمای آمریکایی باقی‌مانده اجساد سربازان آمریکایی را که در جریان جنگ سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کشته شده بودند، از کره‌شمالی به خاک این کشور بازگرداند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌ان‌ان با اشاره به این رویداد، گفت: کره‌شمالی درخواست پولی نکرد و در جریان بازگرداندن بقایای اجساد سربازان آمریکایی پولی بین دو طرف رد و بدل نشد.

به دنبال توافق رهبران کره شمالی و آرمیکا، پیونگ‌یانگ روند تحویل بقایای اجساد نظامیان قربانی آمریکایی در جریان جنگ کره را به واشنگتن آغاز کرد. هم‌زمان دونالد ترامپ از رهبر کره شمالی بابت این اقدام و پایبندی به تعهداتش تشکر کرد.

بیش از ۳۵ هزار سرباز آمریکایی در جریان جنگ کره در آغاز دهه ۵۰ قرن گذشته که با آتش بس و نه معاهده صلح به پایان رسید در شبه جزیره کره کشته شدند. از این میان هنوز ۷۷۰۰ تن مفقودالاثر هستند و ۵۳۰۰ تن نیز در کره شمالی می‌باشند. آمریکا و کره شمالی اخیرا توافقنامه‌ای را امضا کردند که به موجب آن بین سال‌های ۱۹۹۰ و ۲۰۰۵ آمریکا اجساد ۲۲۹ سرباز خود را پس گرفت اما اجرای بندهای این توافق به خاطر تنش میان دو کشور ناکام ماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.