دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: احتمالا ارزهای مجازی در ایران باز خواهند شد اما درباره اینکه چه ارزی باز شود هنوز تصمیم‌گیری نشده است.

 سیدابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی در حاشیه نمایشگاه الکامپ در پاسخ به سؤال فارس درباره اینکه دیشب جلسه شورای عالی فضای مجازی بوده و در آن درباره ارزهای مجازی صحبت شده در حال حاضر بانک مرکزی ارزهای مجازی در ایران را مجاز نمی‌داند و قوه قضائیه سایت‌های ارائه دهنده ارز مجازی را فیلتر می‌کند این در حالی است که در شرایط فعلی اقتصادی و تحریم‌ها برخی معتقدند ارزهای مجازی می‌توانند برای معاملات خرد تحریم را دور بزنند و توسط مردم استفاده شوند آیا ارزهای مجازی در ایران باز خواهند شد،‌گفت:‌احتمالا باز خواهند شد.

وی در پاسخ به این سؤال که مشخص است که کدام ارز باز می‌شود، گفت: هنوز تصمیم‌گیری نشده است کارگروهی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی این موضوع برای راه‌اندازی صرافی پول‌های مجازی، ماینینگ پول‌های مجازی و اینکه چه پول‌هایی مجاز خواهند شد، کار می‌کند و تصمیم گیری خواهد کرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: همچنین برای مبادلات اقتصادی بین کشورهای دوست نیز برنامه ایجاد ارز ملی مشترک در دستور کار است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.