به گزارش آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در جریان تماس تلفنی با «عهد التمیمی» دختر مبارز فلسطینی که امروز بعد از ۸ ماه از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شد، گفتگو کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در این تماس تلفنی به «عهد التمیمی» بابت شجاعت و مبارزه مصممانه وی تبریک گفت. وی آزادی این دختر شجاع فلسطینی و دارنده جایزه «الحنظله» را مایه مسرت و خوشحالی دانست.

رجب طیب اردوغان به خانواده التمیمی اطمینان داد که ترکیه به حمایت از مبارزه به حق مردم فلسطین ادامه خواهد داد.

این در حالیست که «عهد التمیمی» جوان مبارز فلسطینی که امروز بعد از ۸ ماه از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده است در کرانه باختری اعلام کرد که مقاومت تا زمان روال اشغالگری ادامه پیدا خواهد کرد.

عهد التمیمی در سخنرانی کوتاهی در برابر خانه پسرعموی شهیدش «عز الدین التمیمی» در روستای «نبی صالح» در کرانه باختری گفت مقاومت ادامه خواهد داشت و از همه کسانی که از او و از اسرای فلسطینی حمایت کرده اند تقدیر کرد.

وی همچنین تأکید کرد که پیامی از اسرای زن فلسطینی دارد که امشب آن پیام را منتشر خواهد کرد.

جرم عهد که در زندان ۱۷ ساله شده اخلال در کار و حمله به نظامیان اسرائیلی ادعا شده بود. عهد التمیمی که به همراه اعضای خانواده اش از کودکی در برابر نظامیان اسرائیلی ایستادگی کرده به نماد مبارزه فلسطینی تبدیل شده و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شخصا شجاعت او را تحسین کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.