سیدحمیده زرآبادی درباره فروش خودرو مزدا ۳ و احتمال تخلف در پیش‌فروش این خودرو گفت: این‌گونه ثبت برای خودور اشکال دارد، هنگامی که یک اختلاف قیمت پنجاه تا شصت میلیونی بین قیمت کارخانه و بازار وجود دارد، باعث می‌شود این اتفاق بیفتد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این که با این شیوه فروش مسلم است که در ثبت سفارش‌ها این قبیل اتفاقات رخ می‌دهد، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که اختلاف قیمت به این بزرگی وجود داشته باشد اما هنگام ثبت نام تخلفی صورت نگرفته باشد، مسلم است که چنین کاری رخ می‌دهد.

وی تاکید کرد: در حقیقت خود ما یک ابزاری درست کردیم که این تخلف صورت گیرد؛ خودرو مزدا در بازار با قیمت کارخانه حدود ۱۱۴ میلیون تومان اختلاف دارد و در بازار حدود ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد، این اختلاف عدد کمی نیست.

نماینده مردم قزوین خاطرنشان کرد: چرا کارخانه باید با یک قیمت دیگر بفروشد و واسطه‌ها در بازار آن را با سود ۱۱۴ میلیونی به فروش برسانند؟

وی ادامه داد: وزارت صنعت و سایر نهادها در حال کنترل هستند که بیشتر روی تولیدکننده فشار می‌آورند، به او می‌گویند قیمت را ثابت نگهدار و استفاده نبر اما از طرف دیگر رانتی ایجاد می‌شود که بسیار اشتباه است.

زرآبادی تاکید کرد: مشکل ما فقط باز و بسته شدن زمان ثبت نام نیست بلکه سیستم فروش در حال گام برداشتن به سمت دلالی است. اگر خودرو در بازار و کارخانه یک قیمت داشته باشد، با وجود این که ثبت سفارش هم باز باشد کسی به سمت آن نمی‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.