در محافل سیاسی آمریکا گاهاً تلاش شده از «مایک پنس»، معاون «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که خودش را از حاشیه‌های ترامپ دور نگاه می‌دارد تصویر فردی با ویژگی‌های کاملاً متضاد با خود او ترسیم شود.  

«پنس» گاهاً در برابر ترامپ که به داشتن روحیات دمدمی‌مزاج، پرخاشگر و بی‌رحم شهره است چهره دوراندیش، عقلانی و رئوف دولت او توصیف شده است. 

«فرانک بوری»، ستون‌نویس روزنامه «نیویورک‌تایمز» در یادداشتی به این کلیشه‌های ذهنی از «پنس» تاخته و او را درست همانند ترامپ فردی «جزم‌اندیش»، «دروغگو» و «بی‌رحم» توصیف کرده است. 

«بوری»، با توجه به اینکه در صورت استیضاح و برکناری ترامپ قانوناً پنس سمت ریاست‌جمهوری را در اختیار خواهد گرفت در یادداشتی با عنوان «مایک پنس، وحشت در لباس تقدس» نوشته است: «استیضاح ترامپ چند مشکل دارد. بزرگترین آن، وحشت مقدس‌مأبانه‌ای است که به کمین نشسته است.»

او اضافه می‌کند: «مایک پنس چنین است و او بیش از آنچه شما می‌دانید به رئیسش شباهت دارد. او هم خودشیفته، جزم‌اندیش، دروغگو و بی‌رحم است.»

ستون‌نویس نیویورک‌تایمز در بخش دیگری از این یادداشت به نقل از یک کتاب درباره پنس نوشته او در دوران فعالیتش به عنوان فرماندار ایالت «ایندیانا» دستور دوخت لباس‌هایی را داده که روی آنها نام خودش، همراه با سمتش «فرماندار ایندیانا»، گلدوزی شده بود.

«بوری» نوشته در کتابی به نام «رئیس‌جمهور سایه» تصویر دقیقی از معاون ترامپ ارائه شده است. او به نقل از همین کتاب می‌نویسد «پنس» احترامی برای علم قائل نیست و زمانی اصرار می‌ورزیده که مصرف دخانیات موجب سرطان نمی‌شود؛ یا اینکه بحث تغییرات جوی واقعی نیست و دولت آمریکا آن را برای افزایش کنترل روی مردم مطرح می‌کند. 

به نوشته این روزنامه‌نگار، دیدگاه‌های «پنس» درباره آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را در بهترین حالت می‌توان «عاری از مروت» توصیف کرد.

پنس زمانی که فرماندار بوده تن به عذرخواهی از مرد سیاه‌پوستی که علی‌رغم بی‌گناهی یک دهه به زندان افتاده، نداده و یا بحرانِ قرار گرفتنِ سیاه‌پوستانِ یکی از مناطق فقیرنشین این ایالت در برابر سطوح خطرناک سرب را نادیده گرفته است. 

«بوری» می‌گوید از «دی‌آنتونیو» نویسنده کتابی درباره پنس پرسیده اوضاع آمریکا با ترامپ وخیم‌تر خواهد بود یا با پنس؛ و او در پاسخ گفته است: «باید بگویم ترامپ را ترجیح می‌دهم.» 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.