آرتور گرگ سالزبرگر، ناشر روزنامه نیویورک تایمز دیداری در کاخ سفید با رئیس‌جمهوری آمریکا داشت و قرار بود محتوای مکالمات ناگفته بماند اما سالزبرگر گفت، دونالد ترامپ با توئیتی که فرستاد، این قرار را لغو کرده است.

ترامپ در توئیتی نوشت که دیدار بسیار خوب و جالبی با سالزبرگر داشته است. او ادامه داد: بیشتر وقت درباره مقدار زیاد خبر جعلی در رسانه‌ها صحبت کردیم و این که چگونه اصطلاح خبر جعلی به عبارت «دشمن مردم» تبدیل شده است. غم‌انگیز است.

پس از این توئیت نیویورک تایمز بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد که می‌خواهد به نحوه‌ای که رئیس جمهور آمریکا این مکالمه را توصیف کرده، پاسخ بدهد.

سالزبرگر در این بیانیه گفت، ملاقات با دونالد ترامپ را به این دلیل پذیرفته که نگرانی عمیق خود را از شعارهای ضدرسانه او مطرح کند.

وی افزود، به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته که اصطلاح خبر جعلی، غیرواقعی و مضر است و او بسیار نگران است که دونالد ترامپ روزنامه‌نگاران را دشمن مردم می‌نامد.

او همچنین به دونالد ترامپ گفته که این مسأله به خصوص در کشورهای دیگر بیشتر صادق‌ است و شعارها و لفاظی‌های سیاسی ترامپ به برخی حکومت‌ها بهانه‌ای برای سرکوب خبرنگاران و روزنامه‌نگاران داده است.

ناشر نیویورک‌تایمز همچنین تصریح کرد، از رئیس‌جمهوری آمریکا نخواسته که از انتقاد از این روزنامه دست بردارد اما از او خواسته موضع کلی خود را در قبال روزنامه نگاری را بازنگری کند.

به گزارش بی‌بی‌سی، رئیس‌جمهوری آمریکا فوریه سال گذشته در توئیتی نیویورک تایمز، ان‌بی‌سی، ای‌بی‌سی و سی‌ان‌ان را "دشمن مردم آمریکا" لقب داد و یک هفته بعد آن را در یک کنفرانس خبری تکرار کرد. چندی پیش وقتی جدا کردن کودکان مهاجران از والدینشان در مرز آمریکا برای مدتی در صدر اخبار اصلی رسانه‌ها قرار گرفت، ترامپ از این عبارت دوباره استفاده کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.