رویترز گزارش داد، انتظار می‌رود "جرمی هانت" و "وانگ یی"، وزرای خارجه انگلیس و چین در رابطه با تجارت آزاد، اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی و چگونگی همکاری چین و انگلیس برای مقابله با چالش‌های جهانی از جمله تغییرات آب و هوایی بحث و رایزنی کنند.

وزیر خارجه جدید انگلیس پیش از آغاز سفرش گفت در شرایطی که انگلیس در حال خروج از اتحادیه اروپاست به تعمیق شراکتش با چین متعهد است. او افزود: "گفت‌وگوی استراتژیک انگلیس – چین" فرصتی مهم برای تعمیق همکاری ما درباره چالش‌های مشترک در امور بین‌المللی، از تجارت آزاد جهانی تا عدم اشاعه هسته‌ای و چالش‌های محیط زیستی است و "دوره طلایی" برای روابط انگلیس – چین محسوب می‌شود.

انگلیس در تلاش برای احیای خود به عنوان یک کشور قدرتمند در عرصه تجاری جهانی خصوصا پس از رای ۲۰۱۶ به خروج از اتحادیه اروپا است و چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان، در صدر کشورهایی است که انگلیس مایل است با آن یک توافق تجارت آزاد به امضا برساند. جرمی هانت همچنین گفت روی ماحصل سفر ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس به چین در ماه فوریه که به امضای توافق‌های تجاری به ارزش ۱۲ میلیارد دلار رسید، کار خواهد کرد.

جرمی هانت پس از آن وزیر خارجه شد که بوریس جانسون در اعتراض به طرح دولتش برای حفظ روابط نزدیک تجاری با اتحادیه اروپا پس از بریگزیت استعفا کرد؛ به گفته جانسون این استراتژی دولت منجر می‌شود تا انجام توافق‌های تجاری آزاد دشوارتر شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.