یونهاپ گزارش داد، مقامات کره جنوبی اعلام کردند: این نشست که برای اولین بار از ۱۴ ماه ژوئن برگزار میشود، در "کاخ صلح" تحت کنترل کره جنوبی در روستای پانمونجوم در منطقه غیر نظامی جدا کننده دو کره برپا می شود.

بر اساس گزارش وزارت دفاع کره جنوبی، پیونگ یانگ درخواست برگزاری این نشست را داده و سئول با آن موافقت کرده است.

قرار است در این نشست ژنرال کیم دو-گیون از مقامات نظامی کره جنوبی  در راس هیاتی پنج نفره و در مقابل ژنرال آن ایک-سان در راس هیاتی از سوی کره شمالی حضور داشته باشند.

انتظار می‌رود دو طرف در این نشست درباره تدابیر لازم ذکر شده در اجلاس آوریل به منظور کاهش تنش‌های نظامی و به خصوص حذف تهدید جنگ با یکدیگر گفت و گو و تبادل نظر کنند.

ناظران اعلام کرده‌اند که دو طرف در این نشست درباره خلع سلاح منطقه امنیتی مشترک (JSA) در پانمونجوم به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تبدیل منطقه غیر نظامی به منطقه صلح گفتگو خواهند کرد.

هم چنین یکی از نکات قابل توجه این است که آیا دو طرف در این نشست درباره ایده سئول مبنی بر خروج نیروها و تجهیزات از پستهای نگهبانی مرزی گفت و گو خواهند کرد یا نه.

از سوی دیگر  یکی از موضوعات احتمالی در دستور کار این نشست، پروژه مشترک خروج بقایای اجساد سربازان کشته شده در جنگ دو کره در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ و دفن شده در منطقه غیر نظامی است.

در طول مذاکرات دو کره در ماه گذشته میلادی ، برای اولین بار بعد از گذشت یک دهه دو طرف بر حفظ کامل خطوط ارتباطی نظامی میان دو طرف توافق کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.