سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با اعتراض به حکم قصاص و ۱۰ سال حبس سه نفر از متهمان پرونده قتل «ملا تینا» امام جماعت یکی از مساجد شهرستان مهاباد در سال ۱۳۸۷ در دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی، گفت: روز گذشته به این حکم اعتراض کردیم ولی هنوز به دادگاه دیوان عالی کشور ارسال نشده است.

وی در رابطه آخرین وضعیت پرونده چهار متهم دیگر این پرونده که در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مطرح است و هنوز منجر به صدور حکم نشده است، اظهار کرد: هنوز برای رسیدگی به اتهامات این افراد تعیین وقت نشده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اظهارات پیشین علیزاده طباطبایی، «ملا تینا» امام جماعت یکی از مساجد شهرستان مهاباد در سال ۱۳۸۷ توسط گروهی از سلفی‌ها ترور شد. این پرونده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت که طی آن ۷ نفر  به اتهام محاربه از طریق وابستگی به جریانات سلفی دستگیر و به اعدام محکوم شدند. با توجه به اینکه این حکم مستند به اقرار بود پس از فرجام خواهی در دیوان عالی کشور و به دلیل فقد اقرار در نهایت نقض شد. این پرونده پس از نقض به دو قسمت تقسیم شد. در این حادثه یک سرباز نیز جان خود را از دست داده بود. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برای سه نفر از متهمان، قرار عدم صلاحیت رسیدگی صادر و رسیدگی به پرونده را در صلاحیت دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی دانست. پرونده این افراد در دادگاه کیفری یک آذربایجان غربی بررسی و دادگاه پس از محاکمه، یکی از متهمان را به اتهام قتل عمد سرباز نیروی انتظامی و ترور ملا تینا به وسیله اسلحه سرباز مذکور، به قصاص و دو نفر دیگر  به ۱۰ سال حبس محکوم کرد. 

پرونده چهار متهم دیگر این پرونده هنوز در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب مطرح است و فعلاً حکمی برای آن صادر نشده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.