«جرمی هانت» وزیر خارجه جدید انگلیس امروز اولین سفر خارجی‌اش در این سمت را با یک گاف آغاز کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، هانت که برای دیدار با مقام‌های چینی راهی پکن شده، همسری چینی دارد. اما او در دیدار با همتای خود به جای اینکه بگوید همسرش چینی است به اشتباه گفت که همسرش ژاپنی است.

هانت که در ابتدای این سفر در نشست خبری در حال معرفی خود و خانواده‌اش بود، گفت: «خانم من ژاپنی است، خانم من چینی است. چه اشتباه وحشتناکی! همسر من چینی است و فرزندانم هم نیمه چینی هستند.»

 

«لوسیا گو» همسر وزیر خارجه انگلستان اهل کشور چین است. این دو که در سال ۲۰۰۹ ازدواج کردند، اکنون سه فرزند دارند.

جرمی هانت که پیش از این وزیر بهداشت و درمان بود، در سال ۲۰۱۱ در پی افشای ارتباط او با شرکت رسانه‌ای «نیویوز کورپوریشن» که به جاسوسی و شنود غیرقانونی متهم بود، مجبور به استعفا شد. با اینکه وی به دلیل این رسوایی گفته بود بعد از این در سیاست فعالیت نخواهد داشت، اما ماه گذشته پس از استعفای «بوریس جانسون» از وزارت خارجه، به عنوان جایگزین او معرفی شد. از وی به عنوان یکی از بخت‌های رهبری حزب محافظه‌کار در آینده یاد می‌شود. 

هانت و وانگ در جریان دیدار دوجانبه در پکن، درباره تجارت میان دو کشور بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا (برگزیت) و همکاری‌های دوجانبه و مسائل امنیتی، گفت‌وگو کردند. دو کشور می‌گویند امیدوارند «عصر طلایی» روابط دوجانبه را شکل دهند. لندن رسما در ماه مارس سال ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا خارج می‌شود و برای دوره بعد از برگزیت به دنبال شرکای تجاری است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.