فاطمه حسینی در گفت‌وگو با خانه ملت در رابطه با اختصاص ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان تا پایان برنامه ششم با بیان اینکه اجرای تدریجی این مصوبه در دستور کار دولت است، گفت: فراکسیون زنان مجلس در جایگاه نظارتی خود پیگیری لازم را برای اجرای این مصوبه خواهد داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم می‌تواند به بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی و شکسته شدن سقف شیشه‌ای کمک کند، افزود: زنان توانمند زیادی برای انتصاب پست‌های مدیریتی داریم که شایسته است از ظرفیت آنان برای توسعه کشور بهره برد.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود بیش از 140 دانشگاه در کشور اما تنها 2 یا 3 زن به عنوان روسای دانشگاه فعالیت می‌کنند و در دوران ریاست آقای غلامی نیز توجهی به بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی نشده و شاهد اتفاق خوبی در این زمینه نیستیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: در دیدار با وزیر امور خارجه موضوع استفاده از مشاوران و معاونان زن را دنبال و پیگیری کردیم که در قالب تذکر کتبی و سپس سوال از وزیر این موضوع مطرح و سال گذشته سوال در کمیسیون امنیت ملی پیگیری شد و وزیر پاسخ داد.

حسینی ادامه داد: وزیر وعده انتصاب 3 سفیر زن از میان 126 نمایندگی ایران در کشورهای دنیا را داد البته یک سفیر در دولت قبل داشتیم که مقرر شد دو نفر دیگر معرفی کند که یک نفر اخیرا معرفی و حکم وی تایید شد و در حال حاضر منتظر هستیم که وزیر به وعده خود عمل و سفیر سوم را نیز معرفی کند؛ هر چند علیرغم وجود 126 پست سفارت انتصاب تنها 3 سفیر زن صورت خوشی ندارد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه در برخی از استان‌ها حتی 10 درصد پست‌های مدیریتی نیز به زنان اختصاص نیافته بنابراین نیاز است پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا بتوان به صورت عملیاتی آن را در دستور کار قرار داد البته مجلس و دولت باید نسبت به این مطالبه جامعه زنان پاسخگو باشند و آن را به صورت جدی پیگیری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.