اکران قسمت جدید سری فیلم‌های «ماموریت غیرممکن» مهم‌ترین اتفاق این روزهای گیشه سینمای جهان است. این فیلم و بدلکاری‌های تام کروز در آن پیش از اکران عمومی هم با اتفاقاتی که برای تام کروز افتاد خبرساز شده بود.

تام کروز و ماموریت غیرممکن جدید

«ماموریت غیرممکن: فال‌اوت»‌ اکران شد و علاوه بر فروش خوب نظر منتقدان سینمایی را جلب کرد و نقدهای مثبتی گرفت. این فیلم در افتتاحیه‌ای گسترده در بیش از ۴ هزار سالن سینمای آمریکای شمالی روی پرده رفت و با فروش ۶۱ میلیون دلاری حکمران مطلق گیشه شد.

این فیلم به غیر آمریکای شمالی که بزرگترین بازار سینمای جهان است، در ۳۶ کشور دیگر هم روی پرده رفت و در آن‌ها به فروش ۹۲ میلیون دلاری دست پیدا کرد. این کشورها ۴۰ درصد از گیشه بین‌الملل را تشکیل می‌دهند و فروش خوب فیلم در آن‌ها نوید سودی قابل توجه در بازار جهانی را برای سرمایه‌گذاران فیلم در کمپانی پارامونت به همراه دارد.

به این ترتیب فروش فیلم در افتتاحیه جهانی به بیش از ۱۵۳ میلیون دلار رسید. باید در نظر داشت که این فیلم هنوز در چین که دومین بازار بزرگ سینمای جهان است، اکران نشده و تا ۳۱ اوت در این کشور روی پرده نخواهد رفت.

فروش خوب «ماموریت غیرممکن»‌ نشان می‌دهد که تام کروز هنوز توانایی جذب مخاطب را دارد و از ستارگان پولساز سینِما است.

تام کروز در فیلم جدید «ماموریت غیرممکن» بار دیگر با کریستوفر مک‌کواری همکاری کرده است. مک‌کواری کارگردان قسمت قبلی «ماموریت غیرممکن» با عنوان «ملت یاغی» بود. در فیلم جدید سیمون پگ، ربکا فرگوسن، شان هریس، هنری کویل و الک بالدوین کنار تام کروز جلوی دوربین رفته‌اند.

مصدوم شدن تام کروز در صحنه فیلمبرداری «ماموریت غیرممکن»

 

در این فیلم هم به روال سابق تام کروز تمام بدلکاری‌ها را خودش انجام داد و در یک مورد به همین دلیل با آسیب‌دیدگی شدید در ناحیه پا مواجه شد (اینجا). این آسیب‌دیدگی با توقف ۸ هفته‌ای فیلمبرداری روبه‌رو شد(اینجا). این تأخیر باعث ضرری چند ده میلیون دلاری شد که با پوشش بیمه‌ای به بودجه ۱۷۸ میلیون دلاری اضافه نشد.

انیمیشنی کم‌هزینه با فروش قابل‌توجه

دومین فیلمی که هفته پیش روی پرده سینِما رفت، انیمیشنی کم‌هزینه با عنوان «تایتان‌های نوجوان به سینِما می‌آیند» بود که در افتتاحیه به فروش ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرد. شاید رقم فروش افتتاحیه چشمگیر به نظر نرسد اما با نگاهی به بودجه ۱۰ میلیون دلاری فیلم می‌شود آن را قابل‌توجه دانست.

این انیمیشن بلند سینمایی با اقتباس از یک سریال انیمیشنی به همین نام در «کارتون نتورک» ساخته شده است. برخی صداپیشگان این انیمیشن کریستن بل، ویل آرنت، اسکات منویل و تارا استرانگ هستند.

دنزل واشنگتن در رقابت با موزیکال «ماما میا» کم آورد

موزیکال «ماما میا ۲» در دومین هفته اکران از فیلم «اکوآلایزر» با بازی دنزل واشنگتن پیشی گرفت و با فروش ۱۵ میلیون دلاری دومین فیلم پرفروش هفته شد. این فیلم موزیکال در دومین هفته اکران و پس از ۱۰ روز اکران به فروش ۷۰ میلیون و ۴۰۰ هزار دلاری دست پیدا کرده است.

این فیلم در گیشه بین‌الملل به فروش ۲۶ میلیون دلاری دست پیدا کرد و در این بخش مجموع فروش خود را به‌ ۹۶ میلیون دلار رساند. به این ترتیب «ماما میا» پس از دو هفته اکران جهانی ۱۶۷ میلیون دلاری شد که برای یک موزیکال شاد خانوادگی رقم قابل قبولی است.

در این میان فیلم «اکوآلایزر ۲» که نخستین دنباله سینمایی کارنامه دنزل واشنگتن است، با وجود افتتاحیه قدرتمند نتوانست جایگاه خود را حفظ کند و در دومین هفته اکران ۱۴ میلیون دلار از گیشه به دست آورد و در جایگاه سوم پرفروش‌ها قرار گرفت. اکران گسترده جهانی این فیلم هنوز آغاز نشده و فقط در چند کشور روی پرده رفته است.

«هتل ترانسیلوانیای ۳»، «مرد مورچه‌ای و زنبور»، «شگفت‌انگیزان ۲» و «دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط‌کرده» دیگر فیلم‌های پرفروش‌ هفته گذشته بودند.

 

نام فیلم

فروش هفتگی (میلیون دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه

(میلیون دلار)

ماموریت غیرممکن: فال‌اوت

Mission: Impossible Fallout

۶۱.۵

۶۱.۵

۱۷۸

ماما میا

Mamma Mia! Here We Go Again

۱۵

۷۰.۴

۷۵

اکوآلایزر

The Equalizer 2

۱۴

۶۴.۲

۶۲

هتل ترانسیلوانیا

Hotel Transylvania 3

۱۲.۳

۱۱۹.۲

۸۰

تایتان‌های نوجوان به سینما می‌آیند

Teen Titans Go! To The Movies

۱۰.۵

۱۰.۵

۱۰

مرد مورچه‌ای و زنبور

Ant-Man and the Wasp

۸.۴

۱۸۳.۱

-

شگفت‌انگیزان ۲

Incredibles 2

۷.۲

۵۷۲.۸

-

دنیای ژوراسیک: پادشاهی سقوط‌کرده

Jurassic World: Fallen Kingdom

۶.۸

۳۹۷.۶

۱۷۰

آسمانخراش

Skyscraper

۵.۴

۵۹.۱

۱۲۵

نخستین پاکسازی

The First Purge

۲.۲

۶۵.۵

۱۳


منبع: هالیوودریپورتر / ۲۹ جولای؛ ترجمه: فرزاد مظفری

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.