حمیدرضا داودزاده امروز در نشست خبری با بیان اینکه براساس دستور وزیر صنعت سازمان حمایت به موضوع ثبت‌نام خودروی مزدا ۳ رسیدگی می‌کند، گفت: اطلاعات فروش این خودرو به مراجع مربوطه ارسال شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ‌گونه تخلفی در پیش فروش خودروهای مزدا ۳ اتفاق نیفتاده است، گفت: گروه بهمن‌خودرو برای پیش‌فروش این خودرو، فرآیند و بخشنامه را تهیه کرده و شرکت مگا کار، به صورت تخصصی فروش اینترنتی را انجام داده است که این شرکت در ارتباط با سازمان گسترش است.

داودزاده اضافه کرد: البته همیشه بعد از عملیات‌های فروش ناظران مختلفی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، سازمان صنعت و سایر ارگان‌های نظارت و سازمان صنعت این عملیات را چک می‌کنند. به هرحال فروش اینترنتی بوده و در فروش اینترنتی ممکن است، افراد با تجربه‌تر بهتر ثبت‌نام کنند.

وی با بیان اینکه ۲۷۰ خودرو مزدا ۳ را برای تحویل یک ماه به صورت فروش اینترنتی و مستقیم و بدون اینکه نمایندگی‌ها را عامل فروش قرار دهیم عرضه کرده‌ایم، گفت: محکوم شده‌ایم که کار سالم انجام نداده‌ایم ولی پس از بررسی‌های سازمان‌ها و نهادهای مربوط در مورد ثبت‌نام قطعا مسائل روشن خواهد شد.

داودزاده مقصر اتفاقات اخیر را تولید کم و تقاضای زیاد بازار دانست و افزود: در یک ربع ابتدایی آغاز فرآیند فروش، ۹۲ درصد موجودی فروخته شده و در دقایق بعدی رقابت برای خرید ۸ درصد باقی مانده رخ داده که برد در آن شانسی است.

مدیرعامل بهمن موتور با بیان اینکه ما به تعداد زیاد خودرو عرضه نکردیم، گفت: در این شرایط که برای تهیه قطعات خودروها مشکلاتی به وجود آمده است و خودروسازان برای تامین قطعات با مشکل مواجه‌اند، مطمئن هستیم که این خودروها را در موعد مقرر به مشتریان تحویل می‌دهیم و قطعات آن به صورت کامل موجود است. 

وی با بیان اینکه اکنون قطعه‌سازان برای تامین قطعات به مشکل خورده‌اند، گفت: قطعات وارداتی یا در گمرکات مانده و ترخیص نمی‌شود یا اتفاقات دیگری برای آن افتاده است.  هنوز هم مشخص نیست که با اعمال تحریم‌ها در چه شرایطی قرار می‌گیریم و آیا قطعه‌سازان موفق به تامین قطعه می‌شوند یا خیر؟ البته خودروسازان به صورت متوسط برای یک تا دو برابر تولید خودرو، قطعات یدکی دارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.