تعدادی از آمریکایی‌های قربانی تروریسم که مدعی دست داشتن ایران در حوادث تروریستی هستند، در دادگاهی در واشنگتن علیه بانک سرمایه‌گذاری اروپا به دلیل روابطش با ایران یک شکایت مطرح کردند.

روزنامه صهیونیستی اورشلیم پست گزارش داد: این اشخاص با کمک شرکت اسرائیلی حقوقی شورات هادین شکایت خود را در دادگاه منطقه‌ای واشنگتن مطرح کرده و خواستار آن شده‌اند که تمامی دارایی‌های ایران در بانک سرمایه‌گذاری اروپا توقیف و به خانواده‌های قربانیان تروریسم اعطا شود تا رضایت‌شان جلب گردد.

در متن این شکایت ادعا شده است که در صورت ادامه همکاری بانک سرمایه‌گذاری اروپا با ایران، پولی که به این کشور منتقل می‌شود ممکن است به طور مستقیم برای حمایت از تروریسم استفاده شود.

 این شکایت در حالی مطرح شده است که پارلمان اروپا با همکاری بانک سرمایه‌گذاری اروپا با ایران در راستای حفظ برجام و پس از خروج آمریکا از این توافق موافقت کرده است.

رییس‌جمهور آمریکا چندی پیش با اعلام خروج این کشور از توافق هسته‌ای، گفت که تحریم‌ها علیه ایران را باز می‌گرداند. این امر به ویژه اروپایی‌ها را که با ایران تجارت می‌کنند نگران کرده است.

اتحادیه اروپا در تلاش است با اتخاذ راه‌حل‌هایی همچون اجرای مقررات مسدودکننده از شرکت‌های خود در برابر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران محافظت کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.