عباس آخوندی امروز در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به سوال مصطفی کواکبیان نماینده تهران درباره علت برگزار نشدن شورای ساماندهی امور پایتخت پاسخ داد.

وی توضیح داد: سوال آقای کواکبیان درباره تشکیل جلسات شورای ساماندهی شهر تهران است که خوشبختانه ایشان در جلسه بوده و پیگیری‌های مکرر را داشته‌اند. آقای جهانگیری اولین جلسه را دو سال پیش تشکیل داد و آنجا هم گزارشی برای ساماندهی شهر تهران ارائه کرد. قرار شد آیین‌نامه شورای ساماندهی تنظیم شود که در دستور کار هیات وزیران قرار دارد. جلسات بعدی نیز برگزار خواهد شد که ان‌شاءلله تشکیل می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ما طرح ساماندهی شهر تهران را تصویب کردیم. تهران به عنوان پایتخت علاوه بر مشکلاتی همچون ساختار و مسکن، مشکلات حمل و نقل پیچیده دارد.

آخوندی با اشاره به جلسه‌اش با مجمع نمایندگان تهران گفت: بنده در این جلسه موضوع ساماندهی امور پایتخت را مفصل توضیح دادم که آقای کواکبیان حضور نداشتند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی تهران در اختیار حمل و نقل سنگین است، گفت: روزانه بیش از ۲۵ هزار کامیون سنگین وارد شهر تهران شده که گرفتاری‌های زیادی از نظر زیست محیطی و ترافیکی ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: ما در ساماندهی شهر تهران کار بزرگی را می‌خواهیم انجام دهیم که این ۸۰۰ هکتار لجستیک شهر تهران را به جنوب شرقی تهران یعنی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ببریم تا شرایط تنفسی برای مردم تهران ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طرح دیگر مربوط به کمربند جنوب غربی تهران است که از قزوین شروع و به سمت چرمشهر کشیده می‌شود تا بار سنگین ترافیک از تهران منتقل شود. این شهر از بزرگترین طرح‌های آزادراهی است که کمتر از ۲.۵ سال ۱۶۰ کیلومتر آزادراه را ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت کار داشتیم.

وی همچنین با اشاره به جلسات وزارت راه و شهرسازی با مردم کن، گفت: بنده تمام تلاشم در حوزه مسئولیت خود را انجام دادم، در حوزه فراتر از مسئولیتم مکرر مکاتبه با رییس جمهور و آقای جهانگیری داشتم تا جلسات شورای ساماندهی پایتخت تشکیل شود. حتما آقایان با توجه به مساله‌شان فرصتی را فراهم می‌کنند تا جلسات بعدی تشکیل شود به هر حال کارهایی در حوزه ساماندهی شهر تهران انجام شد که قابل قیاس با دوره‌های قبل نیست.

به گزارش ایسنا، در اواسط صحبت‌های وزیر راه و شهرسازی، عبدالله سامری نماینده مردم خرمشهر با فریادهایی آخوندی را متهم به دروغگویی می‌کرد که تعدادی از نمایندگان دور او جمع شده و او را به سمت صندلی‌اش هدایت کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.