حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه، آلکساندر لاورنتیف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور سوریه، سدات اونال معاون وزیر امورخارجه ترکیه و مذاکره کننده این کشور در امور سوریه و استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در این دیدار حضور داشتند.

در این نشست نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، گزارشی از برگه غیر رسمی تهیه شده پیرامون کمیته قانون اساسی سوریه و همچنین روند تعیین و معرفی نمایندگان دولت، معارضه و جامعه مدنی سوریه در این کمیته ارایه و مذاکره کنندگان ارشد سه کشور ضامن روند آستانه دیدگاه ها و ملاحظات خود را در خصوص آن اعلام کردند.

گفته می شود قرار است تا دقایقی دیگر، مخالفان و موافقان دولت سوریه نیز نشستی با یکدیگر داشته باشند.

به نظر می رسد پس از پایان مذاکرات، نشست عمومی برگزار شود و در پایان آن بیانیه پایانی منتشر شود.

دهمین دور مذاکرات صلح آستانه این بار به جای آستانه در هتل رادیسون بلو شهر سوچی واقع در ساحل دریای سیاه به مدت دو روز در حال برگزاری است.

روز نخست این نشست، پشت درهای بسته برگزار شد و استفان دی میستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه پس از پایان نشست به جمع خبرنگاران آمد و در سخنانی کوتاه گفت که تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه مورد مذاکره قرار می گیرد و ما امروز رایزنی های مقدماتی داشتیم.

در دستور کار نشست سوچی مسائل مربوط به قانون اساسی جدید سوریه، مسائل انسانی از جمله بازگشت آوارگان و آزادی زندانیان و بازداشت شدگان قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.