حجت نظری درباره پیشنهاد روزگذشته همایون شجریان برای برگزاری کنسرت رایگان برای مردم گفت: از خواننده محبوب کشورمان که در شرایط خاص کشور به دنبال راهکاری برای بهتر شدن روحیه مردم و ارتقای نشاط اجتماعی است، قدردانی می‌کنم و البته از دیگر هنرمندان، ورزشکاران، مسئولان و افراد تاثیرگذار جامعه نیز دعوت می‌کنم که برای نشاط مردم کشورشان گام بردارند.

وی با بیان اینکه پیگیر اجرایی شدن پیشنهاد همایون شجریان هستم، گفت: بعید می‌دانم شورای تامین و دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نیز مخالفتی با برنامه‌های منجر به شادی و نشاط شهروندان داشته باشند چراکه ما در آخرین تجربه، تماشای خانوادگی فوتبال در ورزشگاه آزادی را داشتیم که بدون هیچ مشکل امنیتی و ایمنی برگزار شد و علاوه بر آن، سالانه چندین راهپیمایی و جشن بزرگ همچون ۲۲ بهمن نیز در اوج امنیت برگزار می‌شود. به همین دلیل است که معتقدم دستگاه‌هایی با این توان و اقتدار امنیتی، قطعا می‌توانند امنیت این برنامه را نیز تامین کنند.

نظری درباره محل‌های برگزاری این کنسرت نیز گفت: در نقاط مختلف تهران محل‌های مناسبی برای برگزاری چنین کنسرت‌هایی وجود دارد و من شخصا معتقدم که باید برای برقراری توازن و عدالت در استفاده از امکانات شهری، بهتر است این کنسرت و حتی مراسم‌های مشابه آن در مناطق جنوبی و مرکزی تهران بزرگ شود. در همین راستا پیشنهاد بنده محل‌هایی چون بوستان ولایت که بخش عمده آن در منطقه ۱۹ واقع است، بوستان آزادگان در منطقه ۱۵، پارک سرخه حصار در منطقه ۱۳، میدان مشق در منطقه ۱۲ و محل‌هایی با مشخصات مشابه است. البته باید نظر گروه موسیقی نیز تامین شود.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران همچنین در واکنش به ادعای تعداد کمی از شهروندان در مورد اینکه باید به جای این اقدامات نرخ دلار و سکه و ... را کاهش داد، گفت: مطرح کردن چنین مسائلی خلط مبحث است. ما منکر وضعیت نابه‌سامان اقتصادی و شرایط فعلی نیستیم و اتفاقا به سبب شغل نمایندگی مردم تهران، ری و تجریش در شورای شهر، حتی از بسیاری از مشکلات که در رسانه‌ها نیز مطرح نشده است، باخبریم. اما باید توجه داشت و به شهروندان نیز این مهم را یادآوری کرد که آیا شورای شهر تهران می‌تواند قیمت سکه و ارز را کاهش داده یا سیاست‌های اقتصادی را اجرایی کند؟

وی ادامه داد: گرچه ما نیز از این وضعیت ناراحت هستیم، اما تلاش می‌کنیم در حوزه وظایف و مسئولیت‌های خود برای دقایقی هم که شده، به دنبال ارتقا نشاط و شادی مردم باشیم و معتقدم که برگزاری اقداماتی نظیر کنسرت رایگان و ... بسیار در این امر مهم موثر است.

نظری خطاب به منتقدان و مخالفان این اقدامات نیز گفت: عزیزانی که از چنین اقداماتی انتقاد می‌کنند، یا آمارهایی از مشکلات روحی و روانی و افسردگی در شهرها به دستشان نرسیده، یا مغرضانه به دنبال غمگین و افسرده نگه داشتن مردم هستند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه برای برگزاری کنسرت همایون شجریان تمام تلاش و اقدامات خود را بکار بسته و خواهد بست، خاطرنشان کرد: از پدری چون استاد محمدرضا شجریان که همواره در کنار مردم کشورش بوده، جز چنین پسری انتظار نمی‌رود و من امیدوارم که شاهد افزایش چنین برنامه‌های نشاط آوری در سطح محلات و مناطق نیز باشید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.