سیدحسن هاشمی امروز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه بهداشتی، درمانی به طور همزمان در استان زنجان اظهار کرد: از آغاز سفرهایم به زنجان بالغ بر ۶۰۰ پروژه در این استان با همت دولت و مجلس شورای اسلامی و کارکنان علوم‌پزشکی اجرا و به بهره‌برداری رساندیم.

وی با اشاره به اینکه سلامت برای افراد جامعه حکم نفس کشیدن را دارد، ادامه داد: امروز نیز ۵۰ پروژه در سراسر استان زنجان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و همزمان با سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور پروژه‌هایی نیز آماده بهره‌برداری و افتتاح خواهد بود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه امید است با قدم‌های برداشته شده در جهت ارتقای سلامت، رضایت مردم جلب شود، خاطرنشان کرد: خیرین حوزه سلامت در استان زنجان در سطح ملی قابل افتخار هستند و می‌توان از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را برد.

هاشمی اظهار کرد: در حوزه درمان و بهداشت در استان زنجان کارهای نیمه‌تمام مانده است.  اگر چه مسئولیت این کارها به دست مسئولینی شایسته سپرده شده،  اما باید این پروژه‌ها به اتمام برسد که از جمله این پروژه‌های نیمه‌تمام می‌توان به بیمارستان ۴۲۰ تختخوابی بیمارستان ولیعصر (عج) اشاره کرد.

وزیر بهداشت افزود: باید زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را تقویت کنیم و از این ظرفیت بهره ببریم. استان زنجان استعداد سرمایه‌گذاری در این زمینه را دارد و معتقدیم که ژن خوب از نوع فرهیختگی برای رشد و بالندگی در استان زنجان وجود دارد.

وی تصریح کرد: استان زنجان یکی از کلان‌مناطق ما است که باید تلاش شود تا همه رشته‌های تخصصی و فوق‌تخصصی را در دانشگاه داشته باشد و متاسفانه در این زمینه در برخی از رشته‌ها کمبود مشاهده می‌شود.  با گسترش شهر و افزایش جمعیت هنوز با کمبود امکانات و تخت‌های درمانی در بیمارستان‌ها مواجه هستیم و همواره با همکاری و همدلی کارکنان این نقایص جبران می‌شود.

وی افزود: شرایط کنونی سخت‌تر از گذشته است و محرومان تحت فشار هستند و مطالبه می‌کنند و این وظیفه ما است تا تلاش کنیم، دلسردی و ناامیدی را از بین ببرند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: همه مشکلات را نباید گردن بیگانگان انداخت و باید به خودمان بیاییم و مشکلات را شناسایی و راه‌حل را پیدا کنیم. همچنین باید قدر داشته‌های‌مان را بدانیم و در عین حال تلاش کنیم تا زمینه‌های مثبت خود را تقویت کنیم. در همه کشور باید به نحوی عمل کنیم که کمترین نگرانی در مردم ایجاد شود.

هاشمی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شاخص‌های بهداشتی سالانه منتشر می‌شود و در اختیار سازمان بهداشت جهانی قرار می‌گیرد، افزود: کشور ما در مقایسه با کشورهایی که در منطقه با آنها سنجیده می‌شویم، از وضعیت خوبی در شاخص‌های بهداشتی برخوردار است.

وی با بیان این که در پیشگیری از مرگ و میر مادران و نوزادان، کودکان زیر پنج سال، واکسیناسیون و شیوع دیابت در مجموع وضعیت خوبی داریم، اظهار کرد: علی‌رغم این امر باید تلاش شود شاخص‌ها بهبود یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه کمبود ما در مورد تجهیزات محدود است، گفت: وضع ما از نظر متوسط تجهیزاتی که مورد نیاز است با رعایت صرفه‌جویی مطلوب است.

هاشمی با تاکید بر اینکه از لحاظ عدالت در دسترسی وضعیت خوبی نداریم، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر توجه به مناطق محروم و مرزی و غیر از تهران در حوزه بهداشت و درمان افزایش یافته است که باید این سیاست ادامه یابد تا موضوع عدالت در دسترسی نیز حل شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.