روزنامه مصری الیوم السابع نوشت، عهد التمیمی، دختر نوجوان فلسطینی اعلام کرد: زندگی‌ام بسیار تغییر کرده است و خودم نیز تغییرات زیادی کرده‌ام. آگاهی و تمرکزم نیز بیشتر شده است، زندان انسان را به سرعت بزرگ می‌کند و ممکن است انسان در زندان در یک روز به اندازه ۱۰۰ سال بزرگ شود.

وی در ادامه افزود: من امیدوارم به مسؤولیت خود عمل کنم و برای من یک افتخار بزرگ است که به عنوان نمادی برای ملت فلسطین باشم و بتوانم صدای فلسطینیان را به گوش جهانیان برسانم.

عهد التمیمی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا اگر می‌دانست که چندین ماه در زندان خواهد ماند، این کار را مجددا انجام می‌داد، گفت: من اشتباهی مرتکب نشدم که پشیمان باشم اگر این مساله "سیلی زدن به سرباز اسرائیلی" مجددا تکرار می‌شد و می‌دانستم که من به هشت ماه حبس محکوم خواهم شد قطعا این کار را مجددا انجام می‌دادم چراکه این واکنش طبیعی به حضور سرباز اسرائیلی در خانه‌ام و تیراندازی به سمت خانواده‌ام است. اما ممکن بود کسانی باشند که وی را بکشند.

این دختر نوجوان فلسطینی درخصوص شرایط ورود دو سرباز اسرائیلی به حیاط منزلش در یکی از روزهای اعتراضات شدید در ماه دسامبر که در جریان آن پسر عمویش با شلیک گلوله مشقی به سرش آسیب دید، سخن گفت.

عهد التمیمی در ادامه گفت: می‌خواهم رشته وکالت بخوانم تا بتوانم اقدامات اشغالگران اسرائیلی را برای جهانیان برملا کنم.

عهد همچنین گفت: من بچه نیستم و درست و غلط را از هم تشخیص می‌دهم، من به کسانی که سعی داشتند که من را بدنام کنند می‌گویم که خانواده‌ام از من سوء استفاده نمی‌کنند. خانواده‌ام به من می‌گویند که اگر نمی‌توانی به این مسیر ادامه دهی، پس آن را ادامه نده، مجبور نیستی این کار را انجام بدهی.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.