رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در جمع خبرنگاران در نمایشگاه الکامپ اظهار داشت: ۲۰۰ هزار گوشی تلفن همراه که از شرکت‌های واردکننده متخلف ضبط شده یا در گمرک مانده بوده است در انتظار تصمیم‌گیری برای عرضه در بازار است.

وی گفت: وزارت صنعت و وزارت ارتباطات و سازمان تعزیرات در حال بررسی شرایط نحوه عرضه این گوشی‌ها به بازار هستند تا پس از عرضه به بازار بار دیگر با ارز آزاد به فروش نروند.

* فیلتر اینستاگرام مطرح نیست؛ رفع فیلتر توئیتر منتفی شد

دبیر کمیته مخابرات مجلس اظهار داشت: موضوع فیلتر شبکه اجتماعی اینستاگرم که اخیراً مطرح شده بود درکارگروه فیلترینگ مطرح نشده است و چنین موضوعی مطرح نیست.

وی همچنین درباره سرانجام پیشنهاد رفع فیلتر توئیتر گفت: این درخواست به امضای ۶ وزیر و دو نماینده مجلس عضو کارگروه فیلترینگ رسیده بود با پاسخ منفی دادستانی منتفی شد و دیگر ادامه پیدا نمی‌کند.

وی گفت: فیلتر توئیتر یک بار با رأی دادگاه و یک بار با مصوبه کارگروه فیلترینگ انجام شده و نظر دادستانی این بود که رأی دادگاه دارد و دیگر قابل طرح نیست.

وی ادامه داد: ما وظیفه داشتیم درخواست بدهیم و نامه را امضاء کنیم اما پاسخ دادستانی این بود و دیگر موضوع را ادامه نمی‌دهیم.

* کارگروه فیلترینگ یک دادگاه کاملا منصفانه است

همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای تغییر ساختار کارگروه فیلترینگ و تغییر دبیر کارگروهوجود دارد،‌گفت: کارگروه فیلترینگ یک دادگاه کاملاً منصفانه است و این طور نیست که نظرات یک نفر به کارگروه تحمیل شود بلکه موضوعات با رأی‌گیری تصویب می‌شوند و هر نفر فقط یک رأی دارد.

* بانک مرکزی ادامه فعالیت USSD‌ها را پذیرفت

وی همچنین از تعیین تکلیف کدهای کوتاه دستوری USSD خبر داد و گفت: بانک مرکزی ادامه فعالیت کدهای USSD را پذیرفته و قرار شده این کدها همچنان فعال باشند و از این رو نیازی به ورود مجلس به این موضوع نیست.

وی همچنین با بیان اینکه تنها ۲۰ درصد خدمات دولت در مرکز تبادل اطلاعات دولت به اشتراک گذاشته شده‌اند گفت:‌نیروی انتظامی با ۱۸ درصد استعلامات، قوه قضائیه با ۳۰ درصد استعلامات و سازمان امور مالیاتی بزرگ‌ترین دستگاه‌های ارائه‌دهنده خدمات به مردم هستند که اما جزیره‌ای عمل می‌کنند و به مرکز تبادل اطلاعات دولت متصل نشده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.