حجت‌الاسلام مجتبی‌ذوالنور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز آخرین مهلت پس گرفتن امضاء نمایندگان از طرح سوال از رئیس‌جمهور بود، گفت: در یک هفته گذشته نمایندگان دولت تلاش فراوانی داشتند تا امضا‌های نمایندگان از حد نصاب بیفتد تا سوال از رئیس‌جمهور از دستور کار خارج شود که موفق به این کار نشدند.

وی با بیان اینکه عصر امروز جلسه مشترکی بین تعدادی از طراحان سوال از رئیس‌جمهور و نمایندگان دولت در هیئت‌رئیسه پارلمان برگزار شد، ادامه داد:پس از انطباق امضاهای، امضا کنندگان و نمایندگانی که امضا خود را از این طرح پس گرفته بودند، صورت جلسه‌ای در این زمینه تدوین شد مبنی بر اینکه این طرح با ۸۰ امضا اعلام وصول شود که طبق قانون این اقدام باید فردا در صحن علنی پارلمان انجام شود.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: طبق آیین‌نامه مجلس پس از اعلام وصول این طرح رئیس‌جمهور یک‌ماه فرصت دارد تا با حضور در صجن علنی پارلمان پاسخ نمایندگان را بدهد.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس درباره محور‌های طرح سوال از رئیس‌جمهور گفت: محور‌های این طرح درباره وضعیت قاچاق در کشور، قیمت شتابان ارز‌های خارجی، بیکاری، رکود اقتصادی و وضعیت تحریم‌ها پس از اجرای برجام است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.