بامداد چهارشنبه شنبه رسانه‌ها از سقوط یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور مکزیک، «آئرومکزیکو»، خبر دادند. تمام مسافران این پرواز زنده ماندند.

در اولین گزارش‌ها، شرکت «آئرومکزیکو» در حساب رسمی‌اش در توئیتر وقوع حادثه‌‌ای در «فرودگاه بین‌المللی ژنرال گوادالوپ ویکتوریا» واقع در شهر «دورانگو» برای پرواز شماره 2431 این شرکت را تأیید کرد، اما گفت در حال تحقیق درباره جزئیات حادثه است.

گزارش‌های اولیه رسانه‌های مکزیکی شمار سرنشین‌های حادثه را بیش از 80 نفر تخمین زدند، اما اطلاعات بیشتر نشان داد هواپیما 101 سرنشین داشته است.

شرکت «آئرومکزیکو» در توئیترش نوشت هواپیمای سانحه‌دیده از نوع «امبرائر ئی-جت» بوده که ظرفیت حمل 100 مسافر دارد.

اندکی بعد، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از یک مقام مسئول در مکزیک نوشت که این هواپیما بعد از برخاستن از فرودگاه سقوط کرده است. 

«خوزه روساس»، فرماندار ایالت «دورانگو» در مکزیک در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشته هنوز هیچ آمار رسمی از شمار نفرات کشته یا زخمی‌شده در حادثه هواپیمای مسافربری وجود ندارد.

«روساس» ساعتی بعد در تلویزیون مکزیک اعلام کرد هیچ کدام از سرنشین‌های هواپیما جان نباخته‌اند و همه زنده هستند.

یک سخنگوی سازمان حفاظت شهری ایالت «دورانگو» در شرح جزئیات سقوط به خبرگزاری رویترز گفت این هواپیمای «امبرائر» از زمین بلند شده، اما حدود 10 کیلومتر بعد از ترک باند فرودگاه با دماغه به زمین برخورد کرده است. هواپیما عازم «مکزیکو سیتی»، پایتخت مکزیک بوده است.

این سخنگو گفت: «دماغه هواپیما شدت ضربه را گرفت. خلبان بیش از همه زخمی شده، اما اکثر مسافران خودشان از هواپیما بیرون آمدند.»

روایت‌های متفاوتی نسبت به این اظهارات مقام مکزیکی هم مطرح شده؛ آسوشیتدپرس نوشته برخی از شاهدان عینی گفته‌اند که هواپیما بدون برخاستن از زمین از باند فرودگاه خارج شده است. هر دو روایت، اما، اینکه هواپیما در شرایط طوفان قصد برخاستن داشته را تأیید می‌کنند.

خبرگزاری رویترز و رسانه‌های دیگر نوشته‌اند این هواپیمای مسافربری حامل 97 مسافر و چهار خدمه بود. 

یک مقام مکزیکی به آسوشیتدپرس گفت 37 نفر بر اثر سقوط هواپیما دچار جراحت‌های جزئی شده‌اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.