فضل‌الله صلواتی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص صحبت‌های دونالد ترامپ مبنی بر مذاکره بدون قید و شرط با ایران، اظهار کرد: اعتقاد دارم پیشنهاد رییس جمهور آمریکا خوب است و یک موقعیتی است که بدون قید و شرط وارد مذاکره شویم و بتوانیم حرف‌هایمان را بزنیم و به خوبی تبیین کنیم که چرا ۴۰ سال نخواسته‌ایم با آمریکا رابطه داشته باشیم.

 

وی افزود: در این مذاکرات باید ضرباتی که آمریکا به ایران زده است بیان شود. برای مثال در زمان پیامبر اسلام(ص) اگر دشمنی تقاضای صلح و گفت‌وگو می‌کرد پیامبر می‌پذیرفتند و وارد مذاکره می‌شدند. بنابراین فرصت خوبی است و ایران باید از آن نهایت استفاده را ببرد.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سؤال که به اعتقاد برخی از کارشناسان مذاکره در این زمان که آمریکا ایران را تحت فشار قرار داده است به صلاح نیست، گفت: بر این باورم که هم‌اکنون صلاح و مصلحت کشور در این موقعیت تاریخی این است که این مذاکرات انجام شود.

 

صلواتی تصریح کرد: البته در خصوص برجام نباید با آمریکا مذاکره کنیم، اما در بسیاری از موارد دیگر می‌توان با آنان مذاکره کرد. مذاکره با آمریکا در شرایط کنونی سبب می‌شود تحریم‌ها عقب بیفتد یا قطع شود. وقتی تحریم‌ها کاهش یابد دلار و سکه و ارزاق ارزان می‌شود و از این بحران اقتصادی بیرون می‌آییم.

 

نخستین فرماندار اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: بلافاصله پس از اینکه ترامپ اعلام کرد حاضر است بدون قید و شرط با ایران مذاکره کند قیمت دلار یکهزار و ۵۰۰ تومان کاهش پیدا کرد. اگر ایران هم مذاکره را قبول کند دلار کاهش قیمت زیادی پیدا می‌کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اما اگر ایران مذاکره با آمریکا را قبول نکند قیمت دلار بالای ۱۵ هزار تومان می‌شود. حسن روحانی طرفدار تعامل است و امیدواریم مذاکره با آمریکا را بپذیرند تا پس از ۴۰ سال دیگر دشمنی نداشته باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.