روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا نوشت: ترامپ که با وجود اسناد پایبندی ایران به برجام، از این توافق خارج شده است، روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ایتالیا در کاخ سفید، اعلام کرد در صورت موافقت رئیس جمهور روحانی، بدون هیچ پیش شرطی با او دیدار خواهد کرد.

این روزنامه افزود: اما چند ساعت پیش از سخن ترامپ، ایران اعلام کرد با وجود سیاست های خصمانه دولت ترامپ، گفتگو با آمریکا ناممکن خواهد بود و با این اعلام، فرصت هرگونه گفتگو میان دو کشور را از بین برد. 

بر اساس این گزارش، ترامپ گفت: اگر آنها بخواهند، من با هرکسی و در هر زمانی دیدار می کنم... هیچ مشکلی برای این دیدار وجود ندارد.

نیویورک تایمز نوشت: ولی دیدار میان ترامپ و آقای روحانی در آینده نزدیک به ویژه به علت خشم ایرانی ها از خروج ناگهانی ترامپ از برجام، بسیار بعید است.

بر اساس این گزارش، بهرام قاسمی ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اعلام کرد: با توجه به سیاست های کنونی امریکا، قطعاً امکان هیچ گونه مذاکره و تماسی وجود ندارد و امریکا نشان داده است که به طورکلی غیرقابل اعتماد است.

روزنامه آمریکایی نوشت: حتی اگر رئیس جمهور ایران آماده دیدار با ترامپ باشد، به نظر می رسد که گروه امنیت ملی ترامپ  شدیدا مخالف این مسئله است. در واقع، مشاوران رئیس جمهور به تازگی تمایل بیشتری را برای شتاب دادن به براندازی در ایران نشان داده اند.

نیویورک تایمز ادامه داد: همچنین معلوم نیست ترامپ انتظار چه دستاوردی را از دیدار با روحانی دارد. او در کنفرانس خبری روز دوشنبه گفت «رژیم ددمنش ایران نباید هرگز امکان دسترسی به جنگ افزار هسته ای را داشته باشد.»

روزنامه آمریکایی ادامه داد: ولی مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا بر خلاف ترامپ فهرستی از پیش شرط ها را مطرح کرد و گفت «رئیس جمهور روحانی باید تغییرات بنیادین را در چگونگی رفتار با مردم خود انجام دهد، از رفتار شرارت بار رژیم کاسته شود و آنها موافقت کنند که وارد شدن به توافق منع گسترش هسته ای واجد ارزش است. اگر ایران با این پیش شرط ها موافقت کند، دیدار ترامپ با آنها سازنده خواهد بود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.