روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت: مقامات نظامی آمریکا گفته‌اند که هیچ گونه دستوری برای آمادگی نظامی جهت جنگ با ایران دریافت نکرده اند. در عوض چنین به نظر می رسد که طرح دولت ترامپ می خواهد همان رویکرد «فشار حداکثری» را که در مورد کره شمالی به خدمت گرفت، درباره ایران نیز اعمال کند، تا حکومت ایران را برای مذاکره با شروط آمریکا تسلیم کند یا اینکه فشار داخلی را علیه آن افزایش دهد.  

 

این روزنامه افزود: آمریکا هفته آینده و در پی خروج این کشور از توافق هسته‌ای، تحریم‌هایی را مجدد علیه ایران وضع خواهد کرد. ترامپ روز دوشنبه گفت که او بر این باور است که ایران نهایتا خواستار مذاکره با او خواهد شد. ترامپ گفت «نمی‌دانم که آنها هنوز آماده هستند یا نه.»

 

این روزنامه افزود: ترامپ روز دوشنبه اعلام کرد آماده است تا با سران ایران دیدار و گفتگو کند و تاکید کرد چون به دیدار و گفتگو باور دارد حاضر است بدون هیچ گونه پیش شرطی با رئیس جمهور ایران ملاقات کند. ترامپ گفت «من به ملاقات باور دارم و بی تردید آماده ام تا در صورت تمایل ایرانی ها با آن ها دیدار کنم. وی افزود نمی دانم که آیا آن ها برای چنین کاری آمادگی دارند یا نه اما می دانم که هم اکنون روزهای دشواری را تجربه می کنند.»

 

بر اساس این گزارش، ترامپ گفت «من به توافق هسته ای پایان دادم چون توافق مسخره ای بود و تاکید کرد به باور من ایرانی ها احتمالا سرانجام خواستار ملاقات خواهند شد و اینکه من هر زمان که آن ها بخواهند برای دیدار با آن ها آماده ام.»

 

وی گفت «این کار را از روی ضعف یا قدرت انجام نمی دهم بلکه بر این باورم که دیدار با آن ها کار درستی است. اگر بتوانیم به توافقی واقعی دست پیدا کنیم نه اینکه همانند توافق پیشین کاغذ را حرام کنیم، در آنصورت هیچ تردیدی برای ملاقات با آن ها به خود راه نخواهم داد.»

 

روزنامه آمریکایی شیکاگو تریبیون هم در گزارشی نوشت: ترامپ در کنفرانس خبری روز دوشنبه خود در ضمن مدعی شد که بر خلاف پوشش منفی دیدارش با پوتین در هلسینکی ، این دیدار بسیار خوب بوده است. ترامپ گفت «من حاضرم با هر کسی ملاقات کنم». وی گفت «وقتی با افراد درباره مسایلی همچون احتمال وقوع جنگ، مرگ ، قحطی و بسیاری از مسایل دیگر صحبت می کنی متوجه می شوی که ملاقات کردن دیگران هیچ اشکالی ندارد».

 

روزنامه آمریکایی نوشت: ترامپ بارها به مقاماتی که به او نزدیک هستند گفته است با اینکه برای منزوی ساختن ایران تلاش می کند اما در عین حال آماده است تا با سران این کشور دیدار و گفتگو کند. ایلان گلدنبرگ، مشاور اوباما درباره مسایل خاورمیانه در پی اظهارات روز گذشته ترامپ در صفحه توئتیر خود نوشت دیدار ترامپ روحانی گرچه دور از ذهن به نظر می رسد، اما ناممکن نیست.

 

بر اساس این گزارش، تریتا پارسی، رئیس شورای ملی ایرانیان آمریکا در واکنش به سخنان ترامپ نوشت: ترامپ به جای تهدید کردن ایران باید به این کشور امتیازهایی را پیشنهاد کند تا آن ها به دادن پاسخ مثبت تشویق شوند... اگر ترامپ به تهدید های خود علیه ایران ادامه دهد، پیشنهاد وی برای گفتگو با رئیس جمهور ایران راه به جایی نخواهد برد

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.