محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به سریلانکا سفر کرده است، پس از ورود به کلمبو پایتخت سریلانکا با مایتریپالا سیریسنا رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات سریلانکا، شامگاه سه شنبه با کارو جایاسوریا رئیس مجلس این کشور دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر تداوم، گسترش و تعمیق روابط بسیار خوب دو کشور در همه زمینه ها، بر گسترش روابط پارلمانی دو کشور تاکید کردند. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه پس از این دیدار در ضیافت شام رئیس مجلس سریلانکا شرکت کردند.

ظریف سپس با نخست وزیر سریلانکا دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با نخست وزیر سریلانکا دیدار و در خصوص آخرین تحولات روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد

پس از این دیدار دور اول دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و سریلانکا برگزار شد

 محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای خود دیدار و در خصوص روابط دوجانبه و مهترین مسائل منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

در این دیدار طرفین در خصوص راههای گسترش همکاری های دو جانبه و یافتن زمینه های بیشتر روابط دو کشور گفتگو کردند. نفت و انرژی، پتروشیمی، ساخت و ساز، تبادلات بانکی، کشاورزی و ... از ظرفیت های مورد گفتگوی دو وزیر خارجه بود.

همکاری های نزدیکتر در مسائل جهانی بویژه در سازمان ها و مجامع بین المللی از دیگر محورهای گفتگوها بود.

دور اول دیدار و گفتگوی وزرای امور خارجه ایران و سریلانکا برگزار شد

در ادامه نیز دور دوم گفتگوهای وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا همراه با ضیافت ناهار و گفتگو درباره مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه برگزار شد.

 دور دوم گفتگوهای وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سریلانکا همراه با ضیافت ناهار و گفتگو درباره مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی و سایر موضوعات مورد علاقه برگزار شد

وزیر امور خارجه کشورمان پس از این دیدار وارد سنگاپور شد.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از این دیدار وارد سنگاپور شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.