رضا اردکانیان عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه آذربایجان شرقی که در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد، مطالب مطرح شده توسط حجت‌الاسلام آل‌هاشم را یادآور شد و با بیان اینکه مواردی که دغدغه شماست حتماً در اولویت‌ها قرار می‌گیرد و پیگیری می‌شود اظهار داشت: دیپلماسی عمومی آل هاشم همیشه مورد توجه مردم بوده و مدیران استان باید از این فرصت بهره ببرند و در بخش آب و برق نیز کمک کنند.

وی با تاکید بر اینکه آب و محیط زیست جزو برنامه‌های اولویت دار کشور است افزود: بیش از یک دهه در وارد شدن عملی به عرصه مدیریت همزمان عرضه و تقاضا عقب هستیم و باید به جای مصرف منابع جدید آبی، تقاضای جدید را با مدیریت مصرف و تقاضا تنظیم کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه امسال سال گرم و خشکی و کم بارشی را پشت سر گذاشتیم گفت: در ۵۰ سال اخیر، شرایطی نظیر امسال را نداشتیم که برنامه ریزی برای سال بعد با فرض دمایی شبیه امسال است ولی باید تعامل با مردم و مصرف کننده برای مدیریت مصرف را هم جدی بگیریم.

اردکانیان با اشاره به اینکه برای سال آینده، حدود ۴ تا ۵ هزار مگاوات بهره مندی از نیروگاه‌های برق آبی کاهش می‌یابد ابراز داشت: ۳ تا ۴ مگاوات هم رشد مصرف داریم که باید برای این کمبود برنامه ریزی کنیم.

وی راه حل کاهش خاموشی در سال آینده را افزایش تولید با ساخت نیروگاه‌های جدید دانست و اضافه کرد: با تأمین منابع مالی مورد نیاز، نیروگاه‌های جدید در دست ساخت است ضمن اینکه مدیریت مصرف هم باید به اندازه ساخت نیروگاه مورد توجه قرار گیرد.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه دور شدن از بد مصرفی آب و انرژی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خاطر نشان کرد: اختلال در تولید انرژی موجب خسارات اقتصادی و اجتماعی وسیعی است لذا سرمایه گذاری آتی هم بر پایه بهره مندی از این زیرساخت مهم است و تلاش می‌کنیم با همکاری مردم و دولت، تابستان آینده در شرایط بهتری سپری کنیم.

وی در پایان از معرفی مدیران عامل آب منطقه‌ای آذربایجان و توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در سفر امروز خود خبر داد و گفت: قبلاً معرفی مدیران ما انتصابی بود ولی این بار با برگزاری آزمون‌هایی سعی می‌کنیم برترین و نخبه‌ترین نیروها انتخاب شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.