وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر امروز چهارشنبه اخبار منتشر شده درباره تحریم حج توسط این وزارتخانه برای شهروندان قطری را تکذیب کرد.

در بیانیه وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر آمده است که این ادعاها بر خلاف واقعیت و در ادامه سوء استفاده از فریضه حج برای رسیدن به اهداف سیاسی است که از زمان جلوگیری عربستان، امارات و بحرین از ورود شهروندان قطری به خاک این کشورها در پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون ادامه دارد.

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر افزود که بین این وزارتخانه و وزارت حج و عمره عربستان مذاکراتی درباره حج صورت گرفت و  تمام موانع و دشوارهایی که شهروندان قطری و همچنین اتباع مقیم قطر برای عزیمت به حج با آن روبرو هستند، برای طرف سعودی شرح داده شد و خواستار رفع همه این موانع شدیم، چیزی که تاکنون محقق نشده است.

در این بیانیه آمده است که این موانع همچنان وجود دارد، به‌گونه‌ای که گذرگاه زمینی به روی حجاج قطری و اتباع دیگر کشورها در قطر که درآمد کمی دارند یا کسانی که سفر هوایی برایشان مشکل است، بسته است. از سوی دیگر ممانعت انتقال حجاج توسط هواپیماهای کشورهای همسایه از دوحه به جده ادامه دارد و ساز و کاری روشن برای صدور ویزای حج برای اتباع مقیم قطر وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.