سی‌بی‌اس نیوز گزارش داد، سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید در جریان کنفرانس خبری گفت: همانطور که قبلا گفتم بار دیگر تاکید می‌کنم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نظرش را مطرح می‌کند نه اینکه دستور بدهد اما به نظر من ترامپ از ابتدا نظرات و احساسش را درباره این تحقیقات به طور شفاف اعلام کرده بود.

ترامپ در توئیتی که صبح چهارشنبه منتشر کرد از جف سشنز، دادستان کل آمریکا خواست تا به تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ میلادی پایان دهد و این تحقیقات را یک "شکار جادوگر جعلی" توصیف کرد.

ترامپ در این توئیت نوشت: این یک وضعیت وحشتناک است و جف سشنز به عنوان دادستان کل آمریکا باید هم اکنون این شکار جادوگر جعلی را متوقف کند پیش از آنکه این تحقیقات کشورمان را بیش از پیش لکه‌دار کند. رابرت مولر به طور کامل فردی ناسازگار است و ۱۷ دموکرات عصبانی که برای تحقیقات کثیف او فعالیت می‌کنند مایه ننگی برای آمریکا هستند.

سندرز از اینکه آیا ترامپ مستقیما از سشنز خواسته تا این تحقیقات را متوقف کند یا خیر اطلاعی نداشت.

وی گفت: کل این تحقیقات بر مبنای یک پرونده کثیف و بی‌اعتبار است که هزینه آن را یک کمپین اپوزیسیون پرداخت کرده و فسادهای بسیاری در داخل این مجموعه که بر این تحقیقات نظارت دارند، وجود داشته است.

سندرز افزود: دولت واشنگتن می‌خواهد فورا شاهد بسته شدن تحقیقات درخصوص مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ باشد و باید خاطرنشان کنم که این رئیس‌جمهوری بود که اجازه آغاز این روند را صادر کرده بود.

وی در ادامه گفت: ما کاملا معتقدیم که این تحقیقات تکمیل شده و می‌خواهیم هرچه سریع‌تر پایان یابد. این تحقیقات مدت زیادی است که ادامه یافته و آنها همچنان به هیچ چیزی علیه رئیس‌جمهوری دست نیافته‌اند. ما بارها اعلام کرده‌ایم که می‌خواهیم شاهد پایان این تحقیقات باشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.