کیودو نیوز گزارش داد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز پنجشنبه اعلام کرده است که قصد دارد به زودی با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، ترامپ همچنین از رهبر کره شمالی به خاطر بازگرداندن بقایای احساد نظامیان آمریکایی که در جنگ کره طی سال های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۳ کشته شدند، تشکر کرده است.

رئیس جمهور آمریکا با انتشار پیامی در توئیتر ضمن تشکر از رهبر کره شمالی به خاطر بازگرداندن بقایای اجساد نظامیان آمریکایی ، نوشت: به خاطر نامه شما تشکر می کنم و منتظر دیدار با شما به زودی هستم.

وی در ادامه این پیام افزود: از کیم جونگ اون به خاطر عمل به وعده اش در بازگرداندن بقایای اجساد نظامیان آمریکایی تشکر می کنم. من اصلا از اینکه شما چنین اقدامی را انجام دادید، متعجب نشدم.

ترامپ و کیم جونگ اون ۲۲ خردادماه در سنگاپور با یکدیگر دیدار کردند. رهبر کره شمالی در این دیدار متعهد شده است تا برای خلع سلاح کامل هسته ای شبه جزیره کره همکاری کند.

توئیت های ترامپ در شرایطی است که برخی گمانه زنی‌ها نشان می دهد که احتمال دیدار مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا و ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی در حاشیه اجلاس کشورهای عضو آسه آن در سنگاپور وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.