کنستانتین کاساچوف روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران گفت: سرپرستی این هیات را «رند پل» سناتور جمهوریخواه برعهده دارد و وی روز ششم ماه اوت (دوشنبه هفته آینده) با رئیس و اعضای کمیسیون امور بین المللی شورای فدراسیون دیدار خواهد کرد. 

در این دیدار سرگئی کیسلیاک سفیر سابق روسیه در آمریکا نیز که هم اکنون از نمایندگان شورای فدراسیون است، حضور خواهد داشت. 

کاساچوف خاطرنشان کرد که در دیدار مقام های پارلمانی روسیه و آمریکا، روابط دو کشور و دورنمای روابط پارلمانی مطرح و بررسی خواهد شد.

روابط پارلمانی روسیه و آمریکا که از سال ۲۰۱۴ راکد شد به تازگی رو به بهبود است و در روزهای اخیر کنفرانس پارلمانی دو کشور برای بررسی مسائل عدم انتشار سلاح هسته ای در کالیفرنیا برگزار شد.

اینگا یوماشوا عضو کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه پس از آن کنفرانس در حساب کاربری خود در فیس بوک نوشت که مقام های پارلمانی روسیه و آمریکا در این کنفرانس سه روزه درباره عدم انتشار سلاح هسته ای و کاهش این سلاح ها گفت وگو کردند.

ماه گذشته هم هیات پارلمانی دیگری از آمریکا به روسیه سفر کرد.

سرپرستی این هیات را سناتور جمهوریخواه ریچارد شلبی رئیس کمیته بانکی سنای آمریکا برعهده داشت.

وی و هیات همراه با رئیس دومای روسیه و جمعی از نمایندگان مجلس و شورای فدراسیون و وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفت وگو کرد.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ (۱۳۹۳) و در رابطه با مساله اوکراین؛ چندین بسته تحریم اقتصادی و مالی بر مسکو وضع کرده است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.